زاهدان-مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: حدود 3 هزار نفر در مناطق روستایی سطح استان با بهره‌برداری از ۴ طرح آبرسانی روستایی در هفته دولت به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی پیدا می‌کنند.

۴ طرح آبرسانی روستایی در سیستان و بلوچستان به بهره برداری می رسد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سیستان و بلوچستان، عبدالاحد ریکی از بهره‌برداری ۴ طرح آبرسانی روستایی در هفته دولت در سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود 3 هزار نفر در مناطق روستایی سطح استان به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی دسترسی پیدا می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی در سیستان و بلوچستان افزود: این طرح ها در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی و برای بهره‌برداری آماده شده و برای اجرای آنها اعتباری معادل ۵۰ هزار و ۵۹۰ میلیون ریال صرف شده است و اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال،  ۳۱ کیلومتر شبکه توزیع، احداث ۵۵۰ مترمکعب مخزن ذخیره حفر و تجهیز ۳ حلقه چاه از جمله اقدامات انجام شده در این ۴ طرح است.

وی گفت: این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی «ده رئیس» شهرستان خاش با ۵ روستا و جمعیتی بالغ  بر یک هزار و ۱۰۰ نفر، بهره‌برداری از فاز یک مجتمع آبرسانی «کهن عیسی» معادل  ۳ روستا با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ نفر، بهره‌برداری از طرح آبرسانی روستای «کمک» شهرستان میرجاوه با جمعیتی بالغ بر ۱۳۰ نفر و بهره‌برداری از طرح توسعه و بازسازی روستای «ناهوک» شهرستان سراوان با جمعیتی بالغ بر یک هزار و  ۲۵۰ نفر از مهمترین این پروژه‌هاست.

ریکی خاطرنشان کرد: علاوه بر بهره‌برداری از این طرح‌ها، ۵ پروژه بزرگ دیگر نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی جهت کلنگ‌زنی برنامه‌ریزی شده که ۳۴ روستا با جمعیتی بالغ بر ۸ هزار و ۹۸۶ نفر را تحت پوشش قرار خواهند داد و جهت این پروژه‌ها ۱۷۳ هزار و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آبفار سیستان و بلوچستان گفت: در راستای تحقق شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» این شرکت سعی کرده از توان مشاوران و پیمانکاران بومی جهت ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی استفاده  کند و از سایر مشاوران و پیمانکاران غیربومی  نیز خواسته تا حین اجرای پروژه‌های هر منطقه از ظرفیت‌های نیروی انسانی همان منطقه بهره‌گیری کنند که در این راستا ۱۰۰ نفر اشتغال موقت و ۳ نفر اشتغال دائم ایجاد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.