یزد - معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد گفت: سرانه تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر در استان یزد ۲۲۰میلیون ریال بوده در حالی که این رقم درمتوسط کشوری ۱۴۸ میلیون ریال است.

سرانه تولید ناخالص داخلی در استان یزد ۲۲ میلیون تومان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید دهقانی زاده ظهر سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: خوشبختانه نسبت به سالهای ۹۱ و ۹۲ سرانه تولید ناخالص داخلی به ازای هر نفر در استان یزد ۲۲۰میلیون ریال بوده در حالی که این رقم درمتوسط کشوری ۱۴۸ میلیون ریال است و ما امیدواریم که این رقم در استان یزد افزایش پیدا کند.

وی گفت: وضعیت تولید روند مثبتی را طی کرده است و طبق تصمیم های گرفته شده برای تولید و اشتغال و دادن تخصیص مورد نظر امیدواریم تحرک و فعالیت در بخشهای صنعت، کشاورزی و گردشگری ایجاد شود.

وی افزود: برای توسعه گردشگری به منظور بهره گیری از ظرفیت ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد باید برنامه ای منسجم ، هماهنگ و کارآمد تهیه و اجرا شود.

 دهقانی زاده گفت: برنامه های اشتغال به منظور ماندگاری جمعیت و جلوگیری از مهاجرت بیشتر روستاییان به شهرها در حال آماده شدن است و سهم استان یزد برای برنامه ششم در زمینه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برنامه ۴۳ روستا را تهیه و ارایه کند تا بخشی از مشکل اشتغال در این مناطق برطرف شود.

وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد فرماندهی استان برای سرمایه گذاری خارجی  ۶۵ میلیون دلار جذب انجام شود و قرار است امسال برای جلب ۳۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی نیز اقدامات لازم انجام گیرد.

 دهقانی زاده گفت: در این چند سال بخش مکانیزاسیون توسعه و پیشرفت داشته است، بالغ بر۲هزار هکتار از اراضی به سیستم آبیاری تحت فشارمجهز بودن و حدود ۴ هزار و ۵۰۰ هکتار به این عدد اضافه شده که نسبت به قبل بسیار چشمگیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.