کرمانشاه - معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: با تلاش و پیگری مدیریت ارشد استان در دوره اول دولت تدبیر و امید ۱۳۳ واحد صنعتی راکد و نیمه راکد استان به چرخه تولید بازگشتند.

بازگشت ۱۳۳ واحد صنعتی راکد و نیمه فعال کرمانشاه به چرخه تولید

به گزارش قدس آنلاین، رضا رحیمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای فعال کردن این واحدهای راکد و نیمه فعال سه هزار و ۸۶۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

وی اظهار کرد: از میان این واحدها، ۱۶ واحد در حوزه صنایع شیمیایی، ۲۹ واحد در حوزه صنایع شیمیایی و سلولوزی، ۲۶ واحد در حوزه صنایع غذایی، هفت واحد در حوزه صنایع غذایی و دارویی، ۱۷ واحد در حوزه کانی، ۱۶ واحد در حوزه کانی های غیرفلزی، سه واحد در حوزه صنایع فلزی، ۱۸ واحد در حوزه صنایع فلزی و برق و الکترونیک قرار دارند.

رحیمی اضافه کرد: با فعال شدن این واحدها زمینه اشتغال چهار هزار و ۱۳۴ نفر از جوانان کرمانشاهی فراهم شد. 

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید از همان ابتدای کار به دلیل تحریم های گسترده بین المللی و کاهش فروش نفت با مشکلات مالی بسیاری دست به گریبان بود ولی با این وجود تمام تلاش خود را برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی توسط رهبر معظم انقلاب به کار گرفت.

رحیمی در ادامه عنوان کرد: با وجود این تنگناها در استان ۱۳۳ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشتند و براساس برآوردهای صورت گرفته حداقل ۶۰ واحد صنعتی راکد دیگر نیز تا پایان سال جاری به چرخه تولید باز می گردند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه بیان کرد: همچنین با برنامه ریزی صورت گرفته بیش از ۱۰۰ واحد از مجموعه های نیمه راکد نیز تا پایان سال جاری فعال می شوند.

وی در ادامه مشخصات واحدهای فعال شده را به تفکیک شهرستان اعلام کرد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.