زاهدان- مدیر سازمان تعاون روستایی استان سیستان و بلوچستان گفت: فرآیند خرید تضمینی خرمای درجه یک از نخلکاران استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

خرید تضمینی خرما از کشاورزان سیستان و بلوچستان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رسولی ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: فرآیند خرید تضمینی خرمای درجه یک از نخلکاران استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان سیستان و بلوچستان افزود: قیمت پایه خرید هر کیلو خرمای مضافتی و ربی ۱۴ هزار ریال تعیین شده که ۸۰ درصد از این مبلغ به عنوان پیش پرداخت خرید به کشاورزان تحویل دهنده محصول پرداخت شده و این محصول به صورت امانت در سردخانه هر شهرستان نگهداری می‌شود.

وی در مورد مکانیسم این خرید گفت: این سازمان به کشاورزان برای نگهداری محصول خرمایشان به مدت ۳ ماه سردخانه اجاره می‌دهد و اگر کشاورزان در این مدت بتوانند مشتری مناسب پیدا کنند می‌توانند خرمایشان را که به امانت به تعاون روستایی داده‌اند، تحویل بگیرند و پس از فروش، هزینه سردخانه و پیش پرداخت اولیه را به این سازمان بازگردانند و در غیر این صورت محصولشان به قیمت مصوب روز شورای اقتصاد، توسط تعاون روستایی خریداری می‌شود.

رسولی خاطرنشان کرد: از مزایای این طرح حمایتی قرار دادن پیش پرداخت خرید اولیه به عنوان سرمایه در گردش و اطمینان کشاورزان از فروش محصولاتشان و جلوگیری از سودجویی دلالان است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.