سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به استراتژی جدید آمریکا برای افغانستان گفت که امیدوار است استقلال حاکمیت دولت کابل در استراتژی جدید ترامپ نقض نشود.

به گزارش قدس آنلاین، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو امیدوار است که گسترش قدرت نیروهای آمریکایی در افغانستان حاکمیت دولت کابل را نقض نکند.

وی افزود: انتظار می‌رود که گسترش نظامیان آمریکایی در افغانستان منافع کشورهای منطقه را نیز به چالش نکشد.

زاخارووا اظهار داشت: در استراتژی جدید ترامپ برای افغانستان بر حل مشکلات نظامی این کشور از طریق افزایش حضور نظامی تاکید شده است.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد: پیش از این نیز برنامه‌های آمریکا نتایج مثبتی در حوزه امنیتی نتایج مثبتی در افغانستان نداشتند.

  این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در حمایت از استراتژی جدید کشورش گفته بود: دونالد ترامپ به دنبال استقرار دموکراسی و یا ایجاد حکومت قدرتمند مرکزی در افغانستان نیست بلکه منافع و امنیت آمریکا را دنبال خواهد کرد.

به گفته پنس، آمریکا برای راه حل افغانستان که منافع آمریکا را تامین کند از همه ابزارهای سیاسی، اقتصادی و نظامی استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: این اتفاق زمانی خواهد افتاد که دولت افغانستان و طالبان برای گفت‌وگوهای سودمند وارد مذاکره شوند.

دو روز پیش دونالد ترامپ استراتژی جدید واشنگتن در جنوب آسیا و افغانستان را اعلام کرد.

کارشناسان افغان نیز معتقدند که آمریکا وارد مرحله جدید جنگی در افغانستان می‌شود که طولانی‌تر شدن درگیری‌ها را در پی خواهد داشت زیرا در استراتژی جدید آمریکا به نقش روسیه، ایران، چین و کشورهای منطقه توجه نشده است.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.