۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: 558006

سازمان ملل متحد از ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش به سرکردگی آمریکا خواست که غیرنظامیان در رقه را هدف قرار ندهد.

به گزارش قدس آنلاین، سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس به منظور خروج ۲۰ هزار غیرنظامی محاصره شده در رقه شد.

سازمان ملل همچنین از ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضدداعش به سرکردگی آمریکا خواست تضمین کند غیرنظامیانی را که در حال فرار از رقه هستند، هدف قرار ندهد.

این در حالی است که عفو بین الملل امروز پنجشنبه در گزارشی اعلام کرد، جنگ بین نیروهای ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا با تروریست های داعش در شهر رقه سوریه تاکنون منجر به مرگ صدها غیر نظامی شده و غیرنظامیانی که هنوز در این شهر هستند، با تشدید جنگ و درگیری در معرض خطرات جدی قرار گرفته اند.

عفو بین الملل در ادامه مدعی شده است که نیروهای دولتی سوریه با حمایت روسیه حملاتی را علیه غیرنظامیان انجام داده اند و از بمب های خوشه‌ای و بشکه‌ای استفاده کرده اند.

عفو بین الملل افزود: غیرنظامیان در شهر رقه گرفتار شده اند و زیر آتش همه طرف ها قرار دارند.

تروریست های داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی شهر رقه را تصرف کردند و از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند.

نهاد نظارتی حقوق بشر سوریه نیز که در لندن مستقر است، اعلام کرد: از ۵ ژوئن تا چهارشنبه گذشته مرگ بیش از ۷۸۹ غیرنظامی را در شهر رقه ثبت کرده است که ۲۰۰ نفر آنها کودک هستند. این تلفات به واسطه حملات هوایی نیروهای ائتلاف آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه بوده است.

صدها غیرنظامی دیگر نیز توسط تروریست های داعش کشته شده اند. عفو بین الملل از ائتلاف آمریکایی به خاطر حملات هوایی و گلوله باران مناطقی که غیرنظامیان در آن حضور داشته‌اند، انتقاد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.