یزد - معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در سال ۹۳ شورای عالی اداری دستگاههای اجرایی را موظف کرد تا ظرف چهار ماه نسبت به تهیه و ارائه سند آماری نیروی انسانی اقدام کنند ولی متأسفانه تاکنون ۳۰ تا ۴۰ درصد دستگاه‌ها آن را ارائه کردند که بخشی از آنها نیز کیفیت لازم را ندارد.

اکثر دستگاه های اداری سند آماری نیروی انسانی خود را ارائه نکرده اند

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی اکبر اولیا پیش ازظهر پنج شنبه در اختتامیه  جشنواره استانی شهید رجایی یزد اظهارداشت: قانون جدید مدیریت خدمات کشوری بزودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود وبا تصویب این قانون، تحولات و تغییرات اساسی در مسیر ارتقای سیستم اداری و استخدامی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: یکی از اهداف این جشنواره  شناسایی و استفاده از توفیقات و تجارب دستگاههای اجرایی برتر استان به منظور ارتقای جایگاه مدیریتی و تحولات اداری است و ارزیابی و ارزشیابی ادارات مختلف توسط خود ادارت سنجیده می شود و این جشنواره مقطعی برای ارزیابی یکساله عملکرد دستگاههاست تا مدیران بتوانند علاوه بر به اشتراک گذاشتن تجارب ، واحد اداری خود را تقویت کنند.


این مسئول با انتقاد از دستگاههای اجرایی در ارائه نکردن سند آماری نیروی انسانی گفت: در سال ۹۳ شورای عالی اداری دستگاههای اجرایی را موظف کرد تا ظرف چهار ماه نسبت به تهیه و ارائه این سند اقدام کنند ولی متأسفانه تاکنون ۳۰ تا ۴۰ درصد دستگاه‌ها آن را ارائه کردند که بخشی از آنها نیز کیفیت لازم را ندارد.

معاون سازمان امور اداری و استخدامی کشور افزود: هم اکنون برخی از دستگاهها با تورم نیروی انسانی مواجه هستند، و برخی از دستگاه‌ها هم درگیر کمبود نیروی انسانی هستند و باید ظرفیت های جذب این دستگاهها شناسایی و از آن استفاده شود.


این مسئول با اشاره به فعالیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نیروی انسانی به غیر از نیروهای مسلح در دستگاه‌های دولتی خاطرنشان ساخت:  بر اساس تکلیف تعیین شده حجم دولت باید ۱۵ درصد گم شود .


اولیا با اشاره به ضرورت ساماندهی پرداخت‌های دولتی تصریح کرد: تا پایان امسال سامانه ثبت پرداخت‌های کشور راه‌اندازی می‌شود تا برخی مشکلات در بخش پرداخت ها که مورد انتقاد بود برطرف شود و پرداخت ها در چارچوبی شفاف قرار گیرد.

وی ادامه داد: انتظار از استان یزد بیش از دیگر استان‌های کشور است و مدیران و مسئولان این استان باید بیش از پیش بحث ارتقای خدمات اداری و استفاده از ظرفیت‌های مختلف اداری و اجرایی را در دستور کار خود قرار دهند.


اولیا خاطر نشان ساخت: مدیران و دست‌اندرکاران باید سعی کنند با اشتراک گذاری تجارب خود ، دقت در فرآیندهای استخدام ، آموزش ، بهبود روشها ، روشهای روز اجرایی و استفاده از فناوری های اطلاعات ، بهره‌وری ادارات تحت امر خود را ارتقا دهند ومدیران باید واحد اداری خود را بیش از پیش تقویت کرده و انتظار می‌رود دولت با بکارگیری فهم و درایت خود سازمان کار مناسب‌تر ، کاراتر و ارزان‌تری را ایجاد کند.


معاون سازمان امور استخدامی کشورگفت: بحث ایجاد اشتغال پایدار یکی از اولویت‌های اجرایی دولت بوده  و دستگاه هاای برنامه اداری خود را طوری ارتقا دهند که موجب حمایت از اشتغالزایی و توسعه تولید شود.


اولیا با تاکید بر لزوم توجه به آموزش های هدفمند در تقویت نیروی انسانی  افزود: هسته اداری دستگاهها باید هسته ای فهمیده ، دلسوز و هدفمند باشد تا وظایفش را بخوبی انجام دهد.

استاندار یزد نیز در این جشنواره اظهارداشت: در این دوره از جشنواره دستگاه‌ها بر اساس معیارها و بررسی‌های صورت گرفته در زمینه شاخص‌های مشخص شده امتیازبندی شده و برای ایجاد رقابت صحیح و ارائه خدمات بهتر به مردم از این ادارات تجلیل به عمل می‌آید.

سیدمحمد میرمحمدی افزد: این جشنواره بر اساس شاخص‌های مشخص اقدام به انتخاب ادارات برتر می‌کند، و یکی از مسائل بسیار مهم در ارتباط با عملکرد ادارات و دستگاه‌ها، وجود شفافیت در فعالیت‌های آنها است.

وی تصریح کرد: شفافیت در فعالیت‌های مختلف علاوه بر اینکه سبب ارائه خدمات بهتر و بیشتر به جامعه هدف می‌شود، از بروز تخلفات و مشکلات کاری هم جلوگیری می‌کند.

در این مراسم، ادارات و دستگاه های مختلف استان یزد که توانسته بودند در بخش های مخلتف شاخصهای عمومی و اختصاصی امتیاز برتر را به دست آورند، معرفی و تجلیل شدند.

در بخش شاخص های عمومی و اختصاصی، "آب و فاضلاب شهری"، "اداره کل امور اقتصاد و دارایی"، "اداره کل آموزش و پرورش"، "اداره کل راه آهن" و "اداره کل بهزیستی" استان یزد به عنوان دستگاه های برتر معرفی شدند.

"شرکت توزیع برق"، "اداره کل فرودگاه‌ها" و "شرکت توسعه برق منطقه‌ای استان یزد" هم در این مراسم به عنوان نهادهای برتر استان در ارتباط با شاخص‌های اختصاصی و"اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی"، "شرکت آب و فاضلاب روستایی" و "شرکت آب منطقه‌ای استان" در بخش شاخص‌های عمومی به عنوان ادارات برتر استان معرفی شدند.

امسال برای نخستین بار بخش شاخص‌های اختصاصی ویژه در این جشنواره مد نظر قرار گرفته که در این بخش، "اداره کل راه آهن استان"، "اداره کل منابع طبیعی استان"، "علوم پزشکی شهید صدوقی"، "ثبت احوال استان"، "مدیریت امور شعب بانک ملی استان"، "جهاد کشاورزی استان"، "اتاق بازرگانی" و "خانه صنعت معدن استان" به عنوان دستگاه‌های برتر معرفی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.