زاهدان- مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سالانه بالغ بر یک میلیون خدمت در ادارات ثبت احوال به مراجعان ارائه می شود که به طور میانگین به میزان روزانه ۳ هزار و ۳۰۰ خدمت می رسد و حدود ۳۰ درصد این خدمات مختص شهرستان زاهدان و ۶۰ درصد خدمات نیز مختص سایر نقاط استان است.

ادارات ثبت احوال سیستان و بلوچستان روزانه ۳۳۰۰ خدمت ارائه می کنند

رضا راحت دهمرده در مصاحبه با قدس آنلاین اظهار داشت: فعالیت‌های ثبت احوال بسیار متنوع است و ثبت ولادت و صدور شناسنامه نوزاد، ثبت وفات و صدور گواهی وفات، تعویض شناسنامه های مستعمل، صدور شناسنامه ناشی از فقدان، تغییر نام و نام خانوادگی، اصلاح تاریخ تولد، صدور گواهی تجرد، ثبت واقعه ازدواج و طلاق، صدور کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی افراد، پاسخ استعلامات دستگاههای مختلف و خدمات متنوع دیگر از وظایف ادارات ثبت احوال بشمار می آید.

وی با اشاره به این که تمام اطلاعات اسناد کاغذی موجود در ادارات ثبت احوال سراسر کشور علاوه بر نگهداری فیزیکی آنها در محل ادارات، به صورت الکترونیکی اسکن و در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در حال نگهداری است، تصریح کرد: این اقدام باعث شده تا ثبت احوال اولین قدم برای دولت الکترونیک را بردارد و در حال حاضر ۱۲۰ دستگاه، مرکز و نهاد از اطلاعات پایگاه ثبت احوال به صورت آنلاین استفاده می‌کنند که سطح دسترسی هر دستگاه متفاوت است و تمامی این دستگاه ها می توانند به راحتی نسبت به احراز هویت متقاضی خود اقدام کنند.

وی گفت: هم اکنون ۵۵ اداره ثبت احوال در سراسر استان به طور آنلاین به پایگاه مرکزی تهران متصل هستند و به صورت آنلاین خدمات خود را ارائه می کنند و هیچ محدودیتی برای ارائه خدمت وجود ندارد و در دورترین نقاط استان نیز همانند مرکز استان خدمات ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.