یزد - استاندار یزد گفت: قطع به یقین اتباع خارجی غیر مجاز تهدیدی برای مباحث امنیتی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی ما محسوب می شوند و بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروزه در کشور و استان با آن مواجه هستیم، در ارتباط با اتباع خارجی غیر مجاز صورت می گیرد.

بسیاری از آسیب های اجتماعی در ارتباط با اتباع خارجی غیر مجاز است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد میرمحمدی در جلسه ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان که در سالن حمیدیا اظهارداشت: باید با نگاه ملی و بین المللی به موضوع ساماندهی اتباع توجه شود و قطع به یقین آنچه دلیل برگزاری چنین جلساتی است، ضرورتهایی است که در ارتباط با موضوع اتباع احساس می شود و خروجی این جلسات باید منجر به رفع مشکلات، آسیب ها و مسائل مرتبط با این حوزه باشد و بدیهی است که تمامی مدیران باید در ارتباط با بحث ساماندهی اتباع به یک کلان نگری جامع دست یابند تا در نهایت به راهکارهای مناسبی در این خصوص برسیم و بدانیم که چه باید کرد.

وی افزود: همه باید با همفکری به این سوال پاسخ دهیم که در ارتباط با اتباع خارجی غیر مجاز چه راهکارهایی را به اجرا در آوریم تا مشکلات پیرامون آنها در ارتباط با جامعه حل و فصل شود.

استاندار یزد تصریح کرد: در دو حوزه اشتغال و سکونت اتباع خارجی غیر مجاز باید به این جمع بندی برسیم که چه راهکارهایی را مد نظر قرار دهیم تا با محدود کردن این دو حوزه برای این افراد، امکان ماندگاری در استان را نداشته باشند و بدیهی است که باید در این رابطه از همه ظرفیتهای قانونی بهره ببریم.

رئیس ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان افزود: در بحث ارائه آموزش به اتباع، باید مراقبت شود که این آموزشها ضرفا در اختیار اتباع مجاز قرارگیرد و از هرگونه آموزش و ارائه خدمات آموزشی به اتباع غیر مجاز خودداری شود که مشابه همین بحث در خصوص موضوع مهم صدور شناسنامه برای اتباع نیز باید لحاظ شود.

میرمحمدی آنگاه با بیان این نکته که اداره کل اتباع و مهاجرین استانداری نیز باید در صدور مجوزهای قانونی اقامت برای اتباع خارجی نهایت دقت نظر را به کار گیرد تاکید کرد: قطع به یقین اتباع خارجی غیر مجاز تهدیدی برای مباحث امنیتی، بهداشتی، اقتصادی و اجتماعی ما محسوب می شوند و بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروزه در کشور و استان با آن مواجه هستیم، در ارتباط با اتباع خارجی غیر مجاز صورت می گیرد و همه دستگاه ها باید به طور جدی مراقبت کنند تا از نفوذ و استقرار اتباع خارجی غیر مجاز در استان جلوگیری شود و این امر، محوراساسی سیاست ما در مواجهه با اتباع خارجی در استان است.

استاندار یزد افزود: در ارتباط با اتباع خارجی غیر مجاز اگر در دو حوزه اشتغال و سکونت، فضا از این افراد گرفته و عرصه بر آنها تنگ شود، ماندن در استان و کشور را به صرفه نمی دانند و خود به خود موجب طرد آنها خواهد شد و در این راستا علاوه بر اهمیت نقش آفرینی نهادهای مسئول حاکمیتی و دولتی، نقش مردم و شهروندان نیز بسیار مهم و اساسی است.

وی خاطرنشان ساخت: این مردم هستند که باید در جایگاه کارفرما یا صاحب ملک و منزل استیجاری، از در اختیار گذاشتن فرصت شغلی یا اجازه ملک و منزل به اتباع خارجی غیر مجاز خودداری کنند و در مرحله بعد با شناسایی و اطلاع رسانی به دستگاه های مسئول پیرامون حضور این افراد، دولت را در راه ساماندهی و مقابله با حضور اتباع خارجی غیرمجاز در استان و کشور یاری دهند.

میرمحمدی با اشاره به لزوم ساماندهی حضور اتباع در بافت قدیم یزد، به برنامه بازآفرینی شهری که در دست تدوین است اشاره نمود و اجرای این برنامه را ضامن ساماندهی اتباع در بافت تاریخی یزد دانست.

این مسئول افزود: با تشکیل مستمر جلسات در خصوص ساماندهی اتباع موافقم منتهی همه باید به این نکته توجه کنیم که این جلسات باید توام با نتیجه و خروجی مناسب باشد و صرف برگزاری جلسه مشکلی را حل نخواهد کرد.

استاندار یزد به اهمیت حوزه کاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بحث کاریابی و تنظیم بازار کار استان اشاره کرد و نقش این دستگاه در ایجاد محدودیت اشتغال برای اتباع خارجی غیرمجاز را نقشی مهم و اساسی برشمرد و از مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خواست تا گزارش تحلیلی جامعی را در خصوص فرصتهای شغلی اشغال شده توسط اتباع خارجی غیرمجاز در استان از یکسو و نیاز به اشتغال از سوی شهروندان جویای کار استان از سوی دیگر تهیه و برنامه مدونی را در خصوص مدیریت این وضعیت ارائه کند.

میرمحمدی ضمن تاکید بر ارائه گزارش عملکرد دستگاه های مسئول در حوزه ساماندهی اتباع خارجی در استان گفت: کوچکترین آسیبی که از ناحیه اتباع خارجی غیرمجاز به مردم وارد شود، نشان از کوتاهی مسئولین در انجام مسئولیتهای خود در این حوزه دارد و بدیهی است که هرگونه اهمال و مسامحه در این خصوص پذیرفته نیست و تمامی دستگاه ها باید با حداکثر توان و برنامه ریزی و همکاری، نسبت به حل مشکل حضور و وجود اتباع خارجی غیرمجاز در استان و شناسایی و طرد آنها اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.