نویسنده کتاب سفرنامه «مارک و پلو» از انتشار سفرنامه‌ جدیدش درباره کشور مراکش با نام «چای نعناع» خبر داد.

منصور ضابطیان با «چای نعناع» از مراکش می‌آید

قدس آنلاین- نویسنده کتاب سفرنامه «مارک و پلو» از انتشار سفرنامه‌ جدیدش درباره کشور مراکش با نام «چای نعناع» خبر داد.  

به گزارش خبرنگار ما، منصور ضابطیان که در جمع علاقه‌مندان به کتاب در پردیس کتاب مشهد سخن می‌گفت، افزود: شاید روزی سوژه‌هایی که در سفرهایم دیدم را تبدیل به داستان کوتاه کنم ولی در حال حاضر سفرنامه می‌نویسم.

او خاطرنشان کرد: ترس مانع هر چیزی هست. باید بروی و بتوانی با شرایط مواجه شوی. باید در سفر گم شوی. سفر مثل مهارت است و هرچه بیشتر سفر بروی، مهارتت بیشتر می‌شود. زبانی به اسم زبان سفر وجود دارد و آدم‌هایی که زیاد سفر می‌روند، این زبان را پیدا می‌کنند.

او افزود: زمانی که سفر را شروع می‌کنید، ممکن است کشورهای اروپایی برایتان بسیار هیجان‌انگیز باشد ولی الان برایم جذابیتی ندارند. در کشورهایی همچون کوبا یا مراکش با دنیای دیگری مواجه شدم که متفاوت از جهان خودم بود. الگوی خاصی برای تعیین مقصد سفرهایم وجود ندارد. گاهی یک عکس یا یک قطعه موسیقی می‌تواند بهانه سفرم را جور کند.

او با بیان اینکه یکی از آرزوهایش ساخت برنامه‌ای تلویزیونی در ارتباط با سفر است، گفت: هر بار خواستم در این باره تلاشی بکنم، به بن‌بست خوردم چون در صدا و سیما با تبلیغ سفر به خارج از ایران مخالف هستند.

ضابطیان ادامه داد: بزرگ‌ترین چیزی که سفر به فرد می‌آموزد، این است که دنیایتان را بزرگ می‌کند و می‌فهمید آدم‌های متفاوت از تو وجود دارند.

وی با بیان اینکه فضای موسیقی و هنری کشور به سمت ابتذال می‌رود، افزود: حتی در تلویزیون دلقک‌بازی و مسخره‌بازی می‌بینید ولی من به اندازه خودم سعی کردم کار مبتذل انجام ندهم.

او درباره دلایل ادامه‌نیافتن برنامه «رادیو هفت» یادآور شد: من از خدا می‌خواستم که «رادیو هفت» ادامه یابد ولی اجازه ندادند. وقتی آن‌ها نمی‌خواهند و ما می‌خواهیم، فقط ۵۰ درصد ماجرا حل است.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.