۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 559119

رهبر معظم انقلاب اسلامی‌دیروز در دیدار با طلاب حوزه‌ علمیه استان تهران، بر اهمیت عمل انقلابی و تداوم در فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی تأکید کردند.

قدس آنلاین- رهبر معظم انقلاب اسلامی‌دیروز در دیدار با طلاب حوزه‌ علمیه استان تهران، بر اهمیت عمل انقلابی و تداوم در فعالیت‌ها و اقدامات فرهنگی تأکید کردند.

ایشان در بخشی از سخنان خود با اشاره به جذابیت حرف حق برای همه گوش‌های حق طلب فرمودند: اگر بتوانیم حرفهای نو و جذاب اسلام را درخصوص انسان، جامعه و سیاست به گوش جهانیان و بویژه نسل‌های جوان برسانیم، قطعاً مورد قبول قرار خواهند گرفت.

ایشان همچنین با اشاره به گسترش ابزارهای ارتباطاتی جدید و رسانه‌ای فراگیر، بر استفاده هوشمندانه و فعال از این فضای جدید برای رساندن پیام حیات بخش اسلام، تأکید کردند و گفتند: یکی دیگر از امتیازات این دوران، کثرت سؤال‌ها و شبهه‌ها در ذهن‌ها است که همین زیاد بودن سؤال‌ها، ذهن‌ها را برای یافتن پاسخ‌ها فعال و زمینه را برای عبور از مرزهای علم فراهم خواهد کرد. همانگونه که در سؤال‌ها و شبهه‌ها نباید متوقف بمانیم، در یافتن پاسخ نیز باید به دنبال پاسخ‌های منطقی و صحیح برویم.

در سال‌های اخیر بسیاری از فعالان فرهنگی و هنری کشور که دل در گرو انقلاب و کشور داشته‌اند، با دیدن حجم فراوان مشکلات و کارشکنی‌ها، ناامید و دلسرد شده‌اند و اندک اندک به گوشه خلوت و سکوت رفته‌اند. گروه دیگری از فعالان فرهنگی نیز با مشاهده حجم انبوه سئوال‌ها و شبهه‌ها، از آینده بیمناک شده‌اند و برخی از آن‌ها حتی به بی‌فایده بودن هرگونه اقدام فرهنگی اعتقاد پیدا کرده اند. در این میان، دچار شدن سازمان و نهادهای دولتی و عمومی‌در این بخش به انواع و اقسام درگیری‌های روزمره و اشتغالات جزیی، ناامیدی فعالان فرهنگی انقلابی را تشدید کرده است.

پای صحبت بسیاری از هنرمندان و اهل قلم که بنشینی، از بی کفایتی‌ها و بی اعتنایی‌های سازمان‌ها و نهادهای عریض و طویل فرهنگی شکایت دارند. در این میان گسترده شدن دامنه ارتباطات نوین و به میدان آمدن پای فضای مجازی، این ترس و بیمناکی را بیشتر هم کرده است. اهل قلم از رواج فضای بی‌اخلاقی، تهمت، ابتذال و کم سوادی در این عرصه ناامیدتر هم شده‌اند و فضای سایبر را یکسره دشمن آگاهی و دانایی می‌شمارند.

رهبر انقلاب در سخنان دیروز خود، دقیقا بر همین مسائل انگشت گذاشتند و درباره تعریف جدیدی از عمل انقلابی در عرصه فرهنگ صحبت کردند. پیام اصلی صحبت‌های ایشان این بود که اتفاقاً گسترده تر شدن دامنه ارتباطات، طرح سئوالات تازه و به میان آمدن حرف‌هایی که در سال‌های گذشته کسی آن‌ها را به زبان نمی‌آورد، مشکل نیست بلکه یک فرصت درخشان و بزرگ است. هنرمند و اهل قلم انقلابی که خود را صاحب حرف حق می‌داند، نباید در این عرصه با لکنت و دلهره وارد شود، بلکه باید با اعتماد به نفس و شجاعت به میدان آفرینشگری و طرح حرف‌ها و دیدگاه‌هایش وارد شود و از روشنگری فعالانه دست نکشد.

نگاهی که رهبر انقلاب به عمل انقلابی بخصوص در عرصه فرهنگی دارند، دیوارهای جمود، نومیدی و رکورد را در برابر اهل فکر و فرهنگ می‌شکند و به آنان یادآوری می‌کند که آینده از آن کسی است که حرف‌های عمیق، الهی و جدی دارد و حتماً گوش‌های تشنه این حرف‌ها در چهارسوی کره خاک هنوز هست.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.