یزد - مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: شهروندان با کشتار دام در کشتارگاه ها، سلامت گوشت قربانی خود را تضمین کنند.

کشتار دام در کشتارگاه ها سلامت گوشت قربانی را تضمین می کند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی اکبر حدادزاده به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان و اهتمام مردم متدین استان یزد به اجرای سنت حسنه قربانی اظهار داشت: از شهروندان تقاضا داریم در امر قربانی دام سه اصل مهم را رعایت کنند تا از خطر ابتلاء به بیماری های مشترک بین انسان و دام بالاخص تب خونریزی دهنده ی کریمه کنگو در امان باشند.

وی در خصوص سه اصل یاد شده افزود: دقت در انتخاب دام، رعایت شرایط بهداشتی در حین ذبح دام و رعایت ایمنی بعد از ذبح دام می تواند سلامت گوشت قربانی را تضمین کند.

این مسئول به شهروندان توصیه کرد: دام را از محل مورد تایید دامپزشکی تهیه نمایند و از خرید دام تب دار یا آلوده به کنه خودداری کنند هنگام ذبح دام استفاده از وسایل ایمنی مانند لباس کار، دستکش و ماسک ضروری می باشد و افرادی که در پوست خود جراحتی دارند بهتر است از ذبح دام خودداری کنند.

دکتر حداد زاده خاطر نشان ساخت : به منظور جلوگیری از بروز بیماری های مشترک بعد از ذبح دام حتما گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال قرار داده و قبل از این مدت از تماس با خونابه و گوشت قربانی اجتناب کنند و پس از این مدت با استفاده از دستکش و رعایت اصول ایمنی اقدام به  قطعه بندی گوشت جهت مصرف کنند.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد یادآور شد: امسال نیز مطابق سنوات گذشته در روز عید سعید قربان تمامی کشتارگاه های استان آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان گرامی می باشد با این تفاوت که قربانگاه های موقت بعنوان محل عرضه و کشتار دام مورد استفاده قرار نمی گیرد و تنها در جهت ثبت درخواست متقاضیان دام قربانی فعالیت می نمایند، بنابراین تمامی کشتارها صرفا در کشتارگاه های مجاز و تحت نظارت شرعی و بهداشتی دامپزشکی صورت می گیرد.

وی افزود: در روز عید قربان ۲۶ اکیپ ثابت و سیار با فعالیت ۵۶ نفر کارشناسان شرعی و بهداشتی دامپزشکی در امر خدمت رسانی به مردم شریف استان مشغول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.