یزد - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد گفت: مشکل اساسی در مدیریت مصرف آب رایگان بودن آب در بخش کشاورزی است و آب، کالای یک بار مصرف نیست و باید باز چرخانی شود.

مشکل اساسی در مدیریت مصرف آب رایگان بودن آب در بخش کشاورزی است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد طباطبائی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان میبد اظهار داشت: آب کالای یک بار مصرف نیست و باید باز چرخانی و بطور متعدد استفاده شود، منابع آب بی نهایت نیست، بلکه محدود و نیاز به  کنترل ، حفظ و حراست دارد .

وی در مورد آب مصرفی فضای سبزگفت: برای آبیاری فضای سبز می توان از آب خام استفاده نمود و چاه های آب بی کیفیت را تجهیز و به کار گرفت.

فرماندار شهرستان میبد نیز در این نشست بر صرفه جوئی در مصرف آب تأکید کرد و افزود: مصرف آب در بخش کشاورزی باید مدیریت  شود ، همچنین  مصرف بی رویه  و  استفاده از انشعاب آب  شرب برای آبیاری فضای سبز کار درستی نیست و باید کنترل گردد .  

درادامه مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد نیزگفت: مخالفتی برای  توسعه فضای سبز  وجود ندارد اما کاشت چمن برای ایجاد فضای سبز و آبیاری آن با آب شرب  توجیه ندارد .

سید علی سادات اخوی با اشاره به اجر ای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی خاطر نشان ساخت: اجرای این طرح تلنگری برای بهره برداران و کشاورزان بود که چگونه بتوانند آب را مدیریت نمایند و شرکت آب منطقه ای با برنامه ریزی ،هماهنگی  و همکاری بجهاد کشاورزی  طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی را در سال جاری  اجرا نماید.

 جعفری دادستان شهرستان میبد نیزگفت: جرائمی از قبیل اضافه برداشت، حفر چاه غیر مجاز و..... باید با  جریمه فرد خاطی همراه باشد و شرکت آب منطقه ای برای متنبه نمودن افرادی که قانون را رعایت نمی کنند درخواست شکایت کیفری هم داشته باشد و تنها جمع آوری  منصوبات، پلمپ و مسلوب نمودن چاه کفایت نمی کند و عملی بازدارنده نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.