دفتر شورای امنیت ملی افغانستان گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس مبنی بر تماس‌های مداوم تلفنی مشاور امنیت ملی این کشور با طالبان را تکذیب کرد.

شورای امنیت ملی افغانستان تماس اتمر با طالبان را تکذیب کرد

به گزارش قدس آنلاین، فتر شورای امنیت ملی افغانستان امروز (چهارشنبه) در اطلاعیه ای گزارش خبرگزاری آسوشیتد پرس مبنی بر تماس‌های مداوم تلفنی مشاور امنیت ملی این کشور با طالبان را تکذیب کرد و آن را بی اساس خواند.

شورای امنیت ملی افغانستان در این اطلاعیه افزوده است که تامین صلح از اهداف عمده حکومت وحدت ملی است، ولی برقراری تماس با مخالفان دولت از طریق شورای عالی صلح صورت می‌گیرد.

در اطلاعیه شورای امنیت ملی از تماس‌های تلفنی «معصوم استانکزی» با رهبران طالبان که در گزارش خبرگزاری آشوشیتد پرس به آن اشاره شده، سخنی گفته نشده است.

خبرگزاری آسوشیتد پرس روز سه‌شنبه در گزارشی مدعی شده بود که آقای اتمر یک ماه در میان و معصوم استانکزی، رئیس اداره امنیت ملی هر روزه با اعضای ارشد طالبان تماس می‌گیرند.

این خبرگزاری مدعی شده به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد این مقام‌ها با رهبران طالبان در پاکستان و قطر مکالمه کرده‌اند. از جمله اعضای طالبان که در این گزارش نام برده شده عباس استانکزی است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.