رئیس اجرایی دولت افغانستان در پیامی به مناسبت عید قربان رهبران سیاسی افغانستان را به همگرایی و اتحاد دعوت کرد و از مخالفان مسلح دولت نیز خواست از فرصت کم بوجود آمده برای پیوستن به صلح استفاده کنند.

مخالفان مسلح دولت افغانستان فرصت کمی برای پیوستن به صلح دارند

به گزارش قدس آنلاین، «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان در پیامی بمناسبت عید قربان اعلام کرد که فرصت پیوستن به روند صلح برای مخالفان مسلح دولت افغانستان محدود است.

وی از مخالفان مسلح خواست تا دست از جنگ بردارند و به روند صلح بپیوندند زیرا فرصت کمی برای پیوستن به صلح دارند.

عبدالله تاکید کرد: باید مخالفان مسلح بدانند که از طریق جنگ و اعمال خشونت به هدف خود نمی‌رسند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان اظهار داشت که حکومت وحدت ملی و متحدان بین‌المللی آن برای برخورد قاطع با گروه‌های مسلح مصمم هستند.

وی با بیان این که مهمترین درس عید قربان وحدت و همگرایی است  از رهبران سیاسی افغان خواست تا با یکدیگر متحد شوند زیرا افغانستان در شرایط حساسی قرار دارد و بیشتر از همیشه نیاز به اخوت و برادری احساس می‌شود.

عبدالله هشدار داد: دشمنان افغانستان با استفاده از ابزار و روش‌های مختلف تلاش می‌کنند تا به اختلافات قومی و مذهبی دامن زنند و در جامعه افغانستان هرج‌ و مرج ایجاد کنند.

رئیس اجرایی دولت افغانستان افزود: جامعه سیاسی نباید شکار توطئه دشمنان شوند بلکه با تامین عدالت اجتماعی و اعاده حقوق شهروندان افغان دسیسه‌های دشمنان این کشور را ناکام کنند.

این در حالی است که عطامحمد نور والی بلخ و رئیس اجرایی حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز نسبت به تلاش‌های برخی از جریان‌های داخلی حکومت برای ایجاد نفاق در این کشور هشدار داده بود.

با این حال، حکومت وحدت ملی نیز منتقدان خود را به دامن زدن به اختلافات قومی برای اهداف سیاسی متهم می‌کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.