رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: بر اساس آخرین آمار تراکنش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که این امر نشان‌دهنده ارتقاء جایگاه علم و فناوری در کشور است.

شرکت های دانش‌بنیان ۴۰ هزار میلیارد تومان تراکنش مالی دارند

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر صالحی ظهر امروز در بازدید از خانه و حسینیه شهید بابایی اظهار داشت: پیشینه کشور ایران ریشه در تاریخ داشته و این مهم را بارها در صحنه‌های مختلف نشان داده است.

وی افزود: ملت ایران اندیشه‌پرور بوده و پیش‌قراول علم و اندیشه در جهان هستند و در حوزه‌های مختلف علمی دستاوردهای بسیاری را کسب کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: نانو یکی از رشته‌های مهم در عصر کنونی و ستون علم و فناوری در جهان به شمار می‌رود که نیازمند توجه و تأکید ویژه از سوی مسئولان است.

صالحی عنوان کرد: همایش ملی تکنولوژی و فناوری کوانتومی در راستای نشان‌ دادن جایگاه این علوم در سطح کشور برگزار شد که اقدامی بسیار ارزشمند محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشور با وجود مسائل اقتصادی و فشار تحریم‌ها پیشرفت علمی خوبی داشته و در بسیاری از حوزه‌ها به خود اتکایی رسیده است.

معاون رئیس‌جمهور گفت: کشور در حوزه صنعت و اقتصاد نسبت به برخی کشورهای جهان عقب بوده اما خوشبختانه در تولید علم و فناوری در سطح جهان پیشتاز است به طوری که در رشته‌های سلول‌های بنیادی، فناوری هسته‌ای و علوم شناختی پیشرفت بسیار خوبی دارد.

صالحی بیان کرد: کشور راه، مقصد و هدف خود را مشخص کرده و انقلاب با وجود جوانان توانمند آینده درخشانی خواهد داشت.

وی با اشاره به جایگاه رشته نانو در کشور بیان کرد: در سطح مسائل علمی نانو بسیار خوب عمل کرده‌ایم اما متأسفانه در زمینه کاربرد این علم نسبت به کشورها عقب بوده و باید به تولیدات نانو توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: حوزه‌های علمی نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری است به طوری که اگر از ۷۰ میلیارد دلار درآمد کشور تنها یک میلیارد دلار اعتبار به حوزه علمی اختصاص یابد تحول ویژه‌ای محقق می‌شود.

صالحی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار تراکنش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان در سطح کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که این امر نشان‌دهنده ارتقاء جایگاه علم و فناوری در کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.