وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین برنامه ویژه برای افزایش تعاملات وزارت ‌ارشاد و حوزه علمیه‌ خبر داد.

تدوین برنامه ویژه برای افزایش تعاملات وزارت ‌ارشاد و حوزه علمیه‌

به گزارش قدس آنلاین، سید عباس صالحی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله حسینی بوشهری که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه ، سابقه تحصیلی حوزوی در کنار تحصیلات دانشگاهی می‌تواند برای بهتر انجام شدن برنامه‌ها کمک کند، اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد به‌عنوان وزارتخانه‌ای که در حوزه فرهنگ و رسالت فعالیت دارد، نمی‌تواند نسبت فعال و روشنی با حوزه علمیه نداشته باشد.

وی افزود: هر چه ارتباط حوزه علمیه با وزارت فرهنگ و ارشاد مستحکم‌تر باشد قطعاً می‌تواند کمک بیشتری به فرهنگ عمومی کشور کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: اهدافی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم داشته و خود را با این برنامه‌ها معرفی کرده سه اهداف اصلی در این راه وجود دارد که برنامه چهل و‌شش‌گانه تدوین‌شده، مناسبات را با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه علمیه برقرار می‌کند.

وی ابراز کرد: هدف نخست در این زمینه موضوع صیانت و سبک زندگی اسلامی ایرانی است، حفظ هویت از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری بوده و طبیعی است در این حوزه مناسبات بین حوزه با دیگر مؤثران هویت‌سازی اهمیت زیادی پیدا کند.

صالحی به دیگر هدف‌های وزارت فرهنگ و ارشاد پرداخت و تصریح کرد: هدف دوم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در برنامه‌ها دیده می‌شود حمایت از محصولات فرهنگی و هنری است و سومین هدف نقش‌آفرینی در حوزه فرهنگ و هنر در منطقه و جهان است.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد برای برنامه‌های کلی که تنظیم‌شده است هم در بخش‌های زیرساختی و هم در بخش اقدامات، زمینه‌های تعامل بین حوزه علمیه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابیان اینکه امروزه در فضای حوزه علمیه اتفاقات گسترده‌ای افتاده که بسیار می‌توان به این تعاملات امیدوار بود، ابراز کرد: مؤسسات با عناصر و منابع انسانی پشتوانه دیگری برای به تحقق بخشیدن این برنامه‌ها هستند.

وی بیان کرد: هرچه این تعاملات را بیشتر نگه‌داریم قطعاً به تداوم و ادامه راه به ما کمک خواهد کرد، تعاملات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حوزه علمیه می‌تواند تعاملات مستمری باشد بدون عوارضی که بخواهد بر مسیر کار تأثیر بگذارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.