یک دولت اسلامی زمانی تحقق می یابد که دولتمردان سلامت اعتقادی، اخلاقی و عملکردی داشته باشند. مردم و مسئولان در یک دولت اسلامی باید با اقتدار به پیشوای اسلامی خود و نمونه بی‌بدیل دولت و حکومت اسلامی امام علی(ع)، روحیه خدمت به خلق، مبارزه با اشرافی‌گری، ناعدالتی، فقر و فساد داشته باشند.

مدیر میلیاردی در دولت اسلامی چگونه می تواند حکومت عدالت و تبعیض ستیز را ایجاد کند؟

به گزارش قدس آنلاین، عاطفه توکلی، دبیر علمی آموزشی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی پیرامون سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل دولت اسلامی بیان داشت: امروز، یک تجربه چهل‌ ساله از انقلاب اسلامی داریم، نگاه کلان و فراگیر به این مسئله، ضرورتی جدی دارد. مردم ایران در دهه پنجاه با دستی خالی و با یک روحیه عدالت‌جویانه و طاغوت‌ستیزی، برای رفع محرومیت‌ها و فساد و تبعیض‌های جامعه‌ حاکم، انقلاب کردند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با توجه به اهدافی که داشت، دنیا را شگفت زده کرد. اهدافی که تحقق آن‌ها پنج مرحله دارد: مرحله اول و دوم که انقلاب اسلامی و ایجاد نظام اسلامی را تشکیل می‌دهد، پشت سر گذاشته و اکنون در مرحله سوم، یعنی تشکیل دولت اسلامی که به مراتب از دو مرحله‌ قبل دشوارتر است، قرار دارد.

توکلی تصریح کرد: خطی که انقلاب اسلامی دنبال می‌کند، خط رسیدن به اهداف انقلاب، یعنی همان  تمدّن نوین اسلامی و ایجاد یک امت اسلامی است. لازمه‌ ایجاد یک امّت اسلامی، داشتن دولت اسلامی است. در خصوص ایجاد یک دولت اسلامی، نقش دولت و اداره‌کنندگان این نظام بسیار حائز اهمیت است. یک دولت اسلامی زمانی تحقق می یابد که دولتمردان سلامت اعتقادی، اخلاقی و عملکردی داشته باشند. مردم و مسئولان در یک دولت اسلامی باید با اقتدار به پیشوای اسلامی خود و نمونه بی‌بدیل دولت و حکومت اسلامی امام علی(ع)، روحیه خدمت به خلق، مبارزه با اشرافی‌گری، ناعدالتی، فقر و فساد داشته باشند.

دبیر علمی آموزشی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: انقلاب اسلامی با توجه به آرمان‌های بلندی که دارد، ناچار است تعارف را کنار بگذارد و به جای طرح مسائل رایج، موانع  واقعی خود را در راه ایجاد یک دولت اسلامی مطرح کند. دولت اسلامی دولتی است که هم از پایگاه‌های مردمی برخوردار باشد و هم با موازین حکومت اسلامی تطابق داشته باشد و از مؤلفه‌های حکومت اسلامی برابری، ساده‌زیستی، مبارزه با فساد و فقر و اشرافی‌گری می‌توان نام برد.

این فعال دانشجویی ادامه داد: با توجه به این مؤلفه‌ها، یک مدیر یا مسئول میلیاردی در دولتی که تجربه  انقلاب اسلامی را دارد چه می‌کند؟ این همه نابرابری و فقر در جامعه چه می‌کند؟ این همه فساد و رانت‌خواری آیا معنایی غیر از فاصله گرفتن از آرمان‌های انقلاب را تداعی می‌کند؟   اگر در مسیر ایجاد دولت اسلامی، دولتمردان دچار لغزش شوند و این مسئله با بی‌توجهی کامل سایر مسئولین و مردم مواجه شود، به مرور زمان مسیر رسیدن به اهداف و آرمان‌های انقلاب لغزنذه خواهد شد و این مسئله یک جامعه اسلامی را به انحطاط خواهد کشید.

توکلی در ادامه افزود: باید به این نکته نیز توجه کرد که مردم در ایجاد یک حکومت اسلامی بسیار اثرگذارند. این‌گونه نیست که همه مسئولیت‌ها متوجه دولتمردان باشد. برای ایجاد یک حکومت اسلامی، ابتدا باید بستر مناسبی در جامعه وجود داشته باشد. بستری که با برچیدن نظام طاغوت و برپایی انقلاب اسلامی با همّت مردم ما ایجاد شد. اما این مسئله به این جا ختم نمی‌شود. مردم باید با ادامه مبارزه خود به حفظ و استمرار حرکت اولیه بپردازند و این مسئولیت، مسئولیتی مهم و تعیین کننده است. تا جایی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند “اگر انقلاب مبارزه لازم داشت تا به پیروزی برسد، امروزه هم مبارزه لازم است تا بتوانیم هنجارهای انقلاب را تثبیت کنیم. ”.

وی در پایان اذعان نمود: با توجه به وضع موجود و شرایطی که اکنون انقلاب اسلامی در آن قرار دارد، راه رفع نقاط ضعف و رسیدن به وضع مطلوب، در گروِ عزم راسخ، حرکت پرانگیزه و مبارزه، یعنی تلاش و مجاهدت، هم‌فکری و متشکل شدن است. و در این مسیر نیز نباید ناامید شد. زیرا همیشه طاغوت‌ها در اشکال مختلف در برابر جبهه‌ی حق مبارزه می‌کنند و سعی در براندازی آن دارند.

منبع: استاد نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.