شهرکرد-مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: مبارزه جدی با پدیده شوم زمین خواری به مساحت هفت هزار و ۶۰۰ هکتار با ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

مبارزه جدی با پدیده شوم زمین خواری به مساحت هفت هزار متر مکعب

شهرام احمدی در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به اقدامات شاخص آبخیزداری طی سه سال گذشته اظهار داشت: احداث سد زیرزمینی برای نخستین بار در چهارمحال و بختیاری، احداث ۵۲ بند سنگی ملاتی و دو سد خاکی، اجرای عملیات بیولوژیک در سطح پنج هزار هکتار و همچنین کشت گیاهان دارویی و جنگل کاری اقتصادی به مساحت دو هزار هکتار از اقدامات مهم بخش آبخیزداری هستند.

وی گفت: سد زیرزمینی یان چشمه با عمق ۲۰ متر در حوزه زاینده رود با مخزنی به حجم ۲۰۰ هزار مترمکعب و همچنین آب قابل کنترل به میزان سه میلیون مترمکعب با اعتباری بالغ بر ۳۷۰ میلیون تومان اجرا شده است.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در حوزه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی اقداماتی از جمله مبارزه جدی با پدیده شوم زمین خواری به مساحت هفت هزار و ۶۰۰ هکتار با ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و کسب رتبه برتر کشوری، افزایش تدابیر حفاظتی و برخورد قاطع با سودجویان قاچاق چوپ و ذغال با صرف هزینه های زیاد جانی و مالی و همچنین رویکرد مشارکتی توسعه گونه های جنگلی مثمر و مرتعی دارویی با هزینه های مردمی انجام شده است.

احمدی تصریح کرد: در خصوص تغییر جاده جایگزین گردنه چری و تعیین مسیر جدید و جلوگیری از قطع شش هزار اصله درخت جنگلی، جلوگیری از احداث کارخانه سیمان بروجن در بهترین نقطه مرتعی استان و جابجایی آن در اراضی کم مرتعی کم بازده از اقدامات پیشگیرانه حفاظتی بوده است.

وی با اشاره به تاسیس و افتتاح صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان به عنوان دومین استان در کشور با سرمایه ۱۰ میلیارد ریال یادآور شد: ۵۱ درصد با ارزش ۵۱۰ میلیون تومان سهم آورده بهره برداران و همچنین ۴۹ درصد به مبلغ ۴۹۰ میلیون تومان سهم دولت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.