معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری گفت: بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان با مجوز رسمی در کشور فعالیت می‌کنند.

۳۰۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین، وحید احمدی در نشست با مدیران شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان اظهار داشت: استان گیلان دارای روند درست علم و فناوری و شکوفایی استعدادها است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افتتاح مجتمع‌های کارگاهی پارک علم و فناوری را توفیقی بزرگ در راستای مسیر علم و فناوری بیان کرد و عنوان داشت: کشور در مسیر علم و فناوری، توانمند و پر انرژی پیش می‌رود.

احمدی با بیان اینکه کشور در حوزه شرکت‌های دانش بنیان جوان است و قانون شرکت‌های دانش بنیان در سال ۸۹ تصویب شده است بیان داشت: این قانون در سال ۸۹ به‌درستی و به‌طور کامل اجرایی نشد.

وی با اشاره به اجزای اصلی قانون شرکت‌های دانش بنیان گفت: اجزای اصلی اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان صندوق نوآوری و شکوفایی، کارگروه صدور مجوز برای شرکت‌ها و مدیریت نظارت بر اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان است.

احمدی با بیان اینکه در دولت یازدهم عوامل عدم اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان توسط دولت بررسی شد اعلام داشت: عامل اصلی عدم اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان ناهماهنگی بین دو دستگاه معاونت علم و فناوری و وزارت علوم  بود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه هماهنگی بین پارک‌های علم و فناوری و وزرات علوم در دولت یازدهم تامین شد خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم ظرف ۳ سال، ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی تامین شد.

احمدی با اعلام شروع کارکرد کارگروه صدور مجوز برای شرکت‌های دانش بنیان در دولت یازدهم عنوان داشت: هم اکنون بیش از ۳ هزار شرکت دانش بنیان با مجوز رسمی در کشور کار می‌کنند.

وی با اشاره به ادامه توسعه صندوق‌های پژوهش و فناوری ابراز داشت: در سال ۹۶ با اضافه شدن ۱۶ صندوق به جمع صندوق‌های پژوهش و فناوری امروزه ۳۴ صندوق در کشور وجود دارد و سرمایه آ‌ن‌ها تامین شده است.

احمدی با اشاره به اینکه مرجع نظارت بر اجرای قانون شرکت‌های دانش بنیان فعال شده است اعلام داشت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند شکایات خود از دستگاه‌ها را با مستندات به دبیرخانه این مرجع ارائه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در تمامی استان‌ها پارک علم و فناوری وجود دارد گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ پارک علم و فناوری و مراکز رشد در کشور وجود دارد که نزدیک به ۳۰ هزار نفر در این مراکز و پارک‌ها مشغول به‌کار هستند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه امروزه دانشگاه ها می‌توانند شرکت دانش بنیان دانشگاهی تاسیس کنند بیان داشت: با این کار شرایط رشد خوبی برای شرکت های دانش بنیان فراهم شده است.

احمدی با بیان اینکه ظرفیت انسانی خوب و افراد تحصیلکرده زیادی در استان گیلان وجود دارد خاطرنشان کرد: نیروی انسانی استان گیلان نیرویی جوان است و مراکز پژوهشی و دانشگاه‌های خوبی در این استان فعالیت می‌کنند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تنها مدل و الگویی که می‌تواند مشکل اشتغال و کارآفرینی را حل کند توسعه شرکت‌های دانش بنیان هستند و دانشجویان باید کارهای خود را به‌عنوان یک محصول قابل عرضه به بازار ارائه کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.