ساری- مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران از برگزاری ششمین جشنواره استانی خاطره ‌نویسی با موضوع «جانبازان ۷۰ درصد قطع نخاعی مازندران» خبر داد.

ششمین جشنواره خاطره‌ نویسی جانبازان قطع نخاعی مازندران برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، سید محمد صادقی سنگدهی اظهار داشت: این جشنواره در دو محور خاطرات مردان و زنان جانباز بالای ۷۰ درصد و خاطرات خانواده‌های آنها برگزار می ‌شود.

وی ضمن برشمردن معیارهای ارزیابی خاطرات، گفت: خاطرات ارسالی باید از عناصر زمان، مکان، استناد و راوی برخوردار باشد.

دبیر ششمین جشنواره خاطره ‌نویسی دفاع مقدس مازندران همچنین نثر و شیوه نگارش خاطرات را از معیارهای ارزیابی دانست و افزود: در این بخش داستانی نبودن خاطرات و نثر مناسب با خاطره حاوی فراز و نشیب یا تکیه بر انسجام، پیوستگی حوادث و وقایع خاطره در ارزیابی آثار مورد نظر است.

صادقی سنگدهی با اشاره به اینکه موضوع یا انتخاب سوژه در ارزیابی آثار مهم است، ادامه داد: مازندرانی‌الاصل بودن، امکان ارسال خاطره هم به قلم گوینده (واسپار) خاطره و هم به قلم دیگر گویندگان، امکان ارسال آثاری که در گذشته حائز رتبه شده و یا حتی به چاپ رسیده‌اند و تعداد صفحات هر اثر از ۲ الی ۱۰ صفحه از جمله شرایط پذیرش آثار به حساب می‌آیند.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران مهلت ارسال آثار را تا دهم آذرماه ۹۶ اعلام کرد و گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره در ایام‌الله دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

صادقی سنگدهی با اعلام نشانی دبیرخانه این جشنواره گفت: علاقمندان می‌توانند آثار خود را به نشانی ساری، بلوار دفاع مقدس، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، مدیریت ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، کد پستی ۵۴۵۳۸-۴۸۱۷۹ ارسال و یا به آدرس الکترونیکی sajed.mazandaran@gmail.com ارسال کنند.

وی از چاپ ۱۱۰ اثر برگزیده جشنواره در کتابی با عنوان «در حسرت پرواز» خبر داد و گفت: همچنین از ۱۲ اثر برگزیده تقدیر به عمل خواهد آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.