یزد - استاندار یزد با بیان این که سلامت فردی و اجتماعی در گرو ایجاد سبک زندگی سالم توسط بانوان است، گفت: آموزش و بالابردن ضریب حساسیت جامعه در مواردی که سلامت افراد را به خطر می‌اندازد جایگزین مباحثی مانند ایجاد ممنوعیت‌ها و اقدامات سلبی شود.

سلامت فردی و اجتماعی در گرو ایجاد سبک زندگی سالم توسط بانوان است

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد میرمحمدی در همایش طرح استانی آموزش خودمراقبتی و ارائه خدمات نوین سلامت ویژه بانوان شاغل که در شهرداری یزد برگزار شد، گفت: 

در گذشته بانوان با علم و آگاهی نسبت به فواید و خاصیت‌های درمانی گیاهان طبی و اشراف بر درمان آسیب‌های جسمی با کمک این موارد، نقش موثری در حفظ سلامت جسمی خود و خانواده ایفاء می کردند، امریکه متاسفانه امروزه کمرنگ شده است.  

میرمحمدی با اشاره به اهمیت آگاهی رسانی، آموزش و افزایش ضریب حساسیت جامعه در حوزه سلامت گفت: در بحث استعمال دخانیات، باید به جوانان و مردم در خصوص مضرات و آسیبهای استفاده از این مواد آموزش داد  و گرنه ممنوعیت و برخوردهای یک طرفه پاسخگو نخواهد بود .

استاندار در ادامه به حوزه سلامت روحی و روانی اشاره کرد و گفت: هر چه در جامعه مهربانی، صمیمیت، همفکری و عشق ورزیدن به یکدیگر رواج یابد و بتوانیم ویژگیهای مثبت انسانی را ترویج دهیم، آن جامعه را از خمودگی و پریشانی دور  کرده ایم و به سمت سلامت روحی و روانی رهنمون شده ایم .

وی تمسک و توسل به اماکن متبرکه و دعا و نیایش به درگاه حق تعالی و توکل به عنایت الهی در کنار کار و تلاش منظم، عقلانی و برنامه ریزی شده را، یکی دیگر از رموز سلامت روحی و روانی افراد دانست و گفت: همه این موارد در مفهوم سبک زندگی خلاصه می شود و مهم این است که ما برای حفظ سلامت روحی و جسمی خود، چه سبکی از زندگی را برای خود برگزینیم و چگونه زندگی کنیم .

میرمحمدی با اشاره به نقش بانوان در ایجاد سبک زندگی سالم و متعالی در خانواده و جامعه افزود: بانوان نقش اساسی را در این مسیر ایفا می کنند زیرا مدیریت خانواده بر عهده بانوان آگاه است و آنها هستند که  می توانند سلامت جسم و جان خود، خانواده و اجتماع را به ارمغان بیاورند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.