معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی گفت: زیرساخت‌های صنایع دستی در شهرستان ملایر تقویت شود.

زیرساخت‌های صنایع دستی در شهرستان ملایر تقویت شود

به گزارش قدس آنلاین،  بهمن نامورمطلق بعدازظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نامگذاری ملایر به عنوان شهر ملی منبت آغاز راه برای یک رویداد بزرگ است، اظهارداشت: زیرساخت‌های صنایع دستی باید در شهرستان ملایر تقویت شود.

وی با تاکید بر توسعه فعالیت تشکل‌های مردمی خواستار آسیب‌شناسی حوزه منبت کشور شد و گفت: ملایر تنها شهر ملی در حوزه منبت است.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه طراحی‌ از آسیب‌های جدی حوزه منبت است، افزود: این امر سبب شده تنها عده‌ای خاصی به مبل و منبت توجه کنند.

نامورمطلق تلاش برای ارائه طراحی‌های به‌روز و بازارمحور را خواستار شد و با بیان اینکه تولیدات باید پاسخگوی نیاز نسل جوان باشد، گفت: باید مرکز خلاقیت و طراحی مبل و منبت در ملایر راه‌اندازی شود تا علاوه بر پاسخگویی به نیاز کشور، پاسخگوی سایر کشورها نیز باشد.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه در دولت یازدهم سهم صادرات صنایع دستی افزایش یافت و کشورهای هدف صادراتی متنوع شد، گفت: طی اقدامات انجام شده بازارهایی که از دست رفته بود دوباره به دست آمد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات به اروپا و آمریکای شمالی در حد قابل قبولی است و باید برای صادرات سایر کشورها نیز برنامه ریزی کرد، گفت: آینده صادرات صنایع دستی خوش‌بینانه ارزیابی می‌شود.

وی در ادامه به انجام برخی اقدامت در راستای تسهیل بیمه هنرمندان اشاره کرد و با بیان اینکه وضعیت بیمه هنرمندان بهتر خواهد شد، گفت: باید شرایط رضایتمندی هنرمندان فراهم شود.

نامور مطلق یاداور شد: طی سال گذشته ۴ شهر و ۳ روستا در کشور ثبت ملی شدند که شهرستان ملایر نیز یکی از آنها بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.