امام‌جمعه کرج گفت: حقوق بشر غربی در مقابل ظلمی که به مردم بحرین، یمن و میانمار می‌شود و زنده زنده افراد آتش زده می‌شوند، سکوت کرده است.

مدعیان حقوق بشر غربی در مقابل ظلم به مردم میانمار سکوت کردند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه اول نماز جمعه امروز کرج، با بیان اینکه یکی از آفت‌های اجتماعی خطرناک امروز جامعه مسئله «مراء» است اظهار داشت: این کلمه به معنای جنگیدن و مبارزه است و به قصد خوار کردن شخص مقابل به کار گرفته می‌شود و برای خودنمایی است که وقتی تکرار شود جزء رذایل اخلاقی بسیار نامناسب شمرده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مراء باید ترک شود، گفت: در جامعه این موارد به طور جدی تکرار می‌شود و ریشه این کلمه در "حسد" است و بسیاری از بیماری‌های اخلاقی از حسادت در افراد به وجود می‌آید و شخصی که بر برتری علم و مال دیگران اصرار دارد، شخص متکبری است.

خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه چهار چیز قلب مومن را سیاه می‌کند، بیان کرد: گناه زیاد و عدم توبه از طرف شخص گنهکار، مناقشه و گفت‌وگو با زنان، جدال با شخصی که مراءکننده است و چهارمین مورد نشست و برخاست با ثروتمندان و خوش‌گذرانان، قلب مومن و مسلمان را دچار تباهی می‌کند ولی مراء با دانشمندان سبب سعادت انسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه دوم نماز با بیان اینکه سه موضوع است که برای هر فرد مسلمانی واجب است، اضافه کرد: اولین مطلب ادای امانت است و دومین موضوعی که واجب است وفای به عهد در بین افراد جامعه و مورد آخر خدمت کردن به والدین است.

وی با گرامیداشت عید سعید غدیرخم  خاطرنشان کرد: ولایت مهم‌ترین رسالت بعد از نبوت است و به بیان قرآن کریم دین اگر به پیامبری حضرت رسول اکرم (ص) ختم شود، ناقص است.

امام‌جمعه کرج  با اشاره به اینکه غدیر دین و سیاست را باهم تلفیق می‌کند، گفت: عامل وحدت جهان اسلام غدیر است ولی عده‌ای جاهل آن را به تفرقه جامعه اسلامی بدل کرده‌اند.

حسینی‌همدانی با اشاره به اینکه پیام اساسی غدیر پیروی از "ولایت" است، عنوان کرد: تمسک به ولایت علی‌بن‌ابیطالب(ع)   یعنی در قول و عمل و گفتار باید از این امام اطاعت کند والا غیر از این به شیعه بدلی تبدیل می‌شود و باید بدانیم چه شد که افرادی که بیعت کردند برخلاف وعده خود از حضرت علی(ع)   تبعیت نکردند.

وی با بیان اینکه "بصیرت" یعنی باید تحلیل سیاسی مناسب داشت، افزود: امروز هم بعضی افراد اسیر جوسازی عده‌ای دیگر می‌شوند و بدون تحلیل به کس دیگری رای می‌دهند و غدیر به خاطره نداشتن تحلیل از بین رفت و سر امام حسین(ع) به نیزه‌ها رفت.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با گرامیداشت ولادت امام موسی‌کاظم (ع) بیان کرد: امام هیچ وقت از حق کوتاه نیامد و اهل سیاسی‌کاری نبود و همواره با استکبار با صلابت و اخم مواجهه می‌شد و بر احکام اسلامی همواره تاکید داشت.

وی افزود: احکام الهی و عدالت باید برای تمام افراد یکسان اجرا شود و اگر زمانی که نوبت نجومی‌بگیران و ویژه‌خواران رسید کوتاه بیاییم یعنی از اسلام فاصله گرفته‌ایم و نمونه آن مشکلات اخذ وام برای ازدواج و تولید است ولی افرادی هستند که به راحتی وام‌های میلیاردی می‌گیرند و بازپس هم نمی‌دهند.

امام‌جمعه کرج با گرامیداشت تظاهرات ۱۷ شهریور سال ۵۷ و شهدای این حادثه ناگوار بیان کرد: جنایت‌ها توسط استکبار و آمریکا انجام شده است اما امروز با گستاخی تمام برای تحت فشار قراردادن ایران اسلامی، کشور ما را به عدم رعایت حقوق بشر متهم می‌کنند؛ اما حقوق بشر غربی در مقابل ظلمی که به مردم بحرین، یمن و میانمار می‌شود و زنده زنده  افراد آتش زده می‌شوند، سکوت کرده است.

وی با اشاره به اینکه نظامیان میانمار توسط رژیم صهیونیستی آموزش داده می‌شوند، عنوان کرد:کشورهای اسلامی و سازمان همکاری اسلامی در سکوت به سر می‌برند و وجدان‌های بیدار و  وزیر خارجه ایران چرا در این قضیه فعال نیستند.

حسینی همدانی با تاسف از مواضع منفعلانه در برابر استکبار ادامه داد: باید کشورهای اسلامی جلوی فروش نفت را بگیرند و با کارهای هیجانی جلوی این کشتار عظیم گرفته شود و اصل فساد و تباهی از آمریکا نشات می‌گیرد و در داخل باید توجه کنیم حل مشکلات با مذاکره انجام نمی‌شود.

وی با انتقاد از جنگ‌های صلیبی استکبار علیه مسلمانان منطقه، اظهار کرد: به فضل پروردگار نفرت مردم و مسئولین ایران نسبت به جنایت‌های آمریکا از اول انقلاب بیشتر شده است و به اسم صلح می‌خواهند از تاسیسات  و مراکز نظامی ایران بازدید کنند و چرا از مراکز نظامی آمریکا و غرب بازدید نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با بیان اینکه آژانس انرژی اتمی، ایران را متعهد می‌داند، افزود: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه سفر می‌کند تا امتیازاتی را بگیرد و رئیس جمهور آمریکا برای فرافکنی اتهاماتی را وارد می‌کند.

خطیب نماز جمعه کرج با اشاره به اینکه شهید حججی رویشی از انقلاب اسلامی است، افزود: برخی از مردم و جوانان با ایجاد کمپین برای استقبال از این شهید بزرگوار خود را آماده می‌کنند و این یک نماد است و  خون این شهید سبب "وحدت" شد.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی نباید با این کارهای مردمی و خداپسندانه مخالفت کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.