زاهدان- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با ابراز تاسف از جنایات گسترده صورت گرفته در میانمار، گفت: امروز مسلمانان نقاط مختلف دنیا وظیفه دارند فریاد مظلومیت مسلمانان میانمار را به گوش جهانیان برسانند.

همه ما باید فریاد مظلومیت مسلمانان میانمار را به گوش جهانیان برسانیم

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه زاهدان با ابراز تاسف از جنایات صورت گرفته در میانمار اظهار داشت: پاکسازی قومیتی در میانمار بیداد می‌کند و حکومت بودایی این کشور بیش از ۱۰ ماه است که بر مسلمانان فشاری غیرانسانی وارد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: متاسفانه امروز شاهدیم مجامع حقوق بشر بین‌المللی در قبال جنایت وسیع و غیرانسانی که ارتش میانمار علیه مردم بی‌گناه روا می‌دارد، سکوت اختیار کرده و دم بر نمی‌آورند؛ رسانه‌های غربی نیز تلاش دارند توجه مردم را از این جنایت کم‌سابقه دور کنند.

وی با اشاره به اینکه دولتمردان میانمار برای این مردم حقوق شهروندی قائل نیستند و آنان را مجبور به مهاجرت کرده‌اند، تاکید کرد: امروز مسلمانان نقاط مختلف دنیا وظیفه دارند فریاد مظلومیت مسلمانان میانمار را به گوش جهانیان برسانند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: متاسفانه در پی طراحی‌های آمریکا و اسرائیل و دیگر متحدان این کشورهای مستکبر، امروز جهان اسلام درگیر مشکلات متعددی است که یکی از آنها حملات غیرانسانی رژیم تا دندان مسلح آل سعود به مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: رژیم آل سعود به دلیل آنکه احساس خطر می‌کرد که تحولات ناشی از فعالیت شیعیان در یمن شاید به شهرهای مرزی عربستان کشیده شود، با همکاری کشورهای منطقه خلیج فارس با تمام قدرت به مردم این کشور مظلوم لشکرکشی کرد و متاسفانه شاهد هستیم که در این روند از حمایت همه جانبه آمریکا و دیگر کشورهای مستکبر برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه مردم یمن دچار بحرانی انسانی هستند و هزاران نفر از مردم این کشور به دلیل گرسنگی در حال جان دادن هستند، افزود: باید سوال کرد حامیان حقوق بشر در قبال جنایات گسترده در یمن چه موضعی اتخاذ کرده‌اند؟ جنایتی گسترده که موجب شده بسیاری از کودکان و زنان بیگناه شهید شوند، ۵۱۷ مسجد تخریب شود و بسیاری از زیرساخت‌های این کشور تبدیل به خاکستر شود.

سلیمانی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام عید غدیر، گفت: غدیرخم بزرگترین واقعه‌ای که در تاریخ اسلام رخ داده، واقعه‌ای که پیامدهای ارزشمندی دارد و به هیچ عنوان قابل انکار نیست؛ هر که غدیر را قبول دارد باید به ولایت امام علی(ع) ایمان قلبی داشته باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.