دیشموک- بیش از ۱۶ سال از تاسیس شهرداری دیشموک می گذرد اما معضلی که گریبانگیر مردم این شهر شده و هر کسی که منصب‌دار شورا و شهرداری می شود، بدون نگاه ویژه به سلامت مردم شهر، جایگاه زباله را به ملک شخصی خود انتقال می‌دهد.

سناریوی حل‌نشدنی جایگاه زباله شهر دیشموک/دود بی‌تدبیری مسئولان به چشم مردم می‌رود

به گزارش قدس آنلاین،  با گذشت ۱۶ سال از کش قوس های فراوان همچنان در سایه بی تدبیری مسئولان متولی، جایگاه دفع زباله شهر دیشموک بی سروسامان بوده و دود این بی تدبری به چشم مردم می رود.

 بیش از ۱۶ سال از تاسیس شهرداری دیشموک می گذرد اما معضلی که گریبانگیر مردم این شهر شده و هر کسی که منصب‌دار شورا و شهرداری می شود، بدون نگاه ویژه به سلامت مردم شهر، جایگاه زباله را به ملک شخصی خود انتقال می‌دهد.

شهردار سابق برای اینکه از زیر فشار اعتراضات مردم فرار کند، بصورت موقتی زمین شخصی خود را برای مدت کوتاهی به مردم وعده داد و حالا شورای پنجم هم فعلا بصورت موقتی و بدون توجه به سلامت مردم، جایگاه دفع زباله را در نزدیکی شهر و در ملک شخصی رئیس شورای فعلی انتقال دادند.

شهر دیشموک با جمعیتی بیش از ۷هزارنفر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند که یکی از این مشکلات نبود جایگاه مناسب دفن زباله‌های خانگی است.

بعد از گذشت قریب ۱۶ سال از تاسیس شورا و شهرداری ها، به دلیل انتقاد و گلایه شدید اهالی ساکن در روستای دره وار فارتق دیشموک و بعد از کش و قوس های فراوان، توسط شهردار و شورای سابق دیشموک، جایگاه دفن زباله شهر دیشموک از ورودی شهر از سمت دهدشت کهگیلویه به خروجی-ورودی سد بالیاب انتقال داده شد که در ان محل نه فقط مورد تایید دستگاههای مختلف نبوده چه بسا نارضایتی شدید مردم را به دنبال داشته است.

با گذشت زمان جایگاهی در منطقه کوه پلنگ گاو در نظر گرفته شد و از طرف شورا و شهرداری سابق وعده حل مسئله داده شد و بارها در گفتگو با رسانه ها و حتی در جمع مردم و یا از طریق تریبون نماز جمعه، مردم را به حل شدن مشکل جایگاه زباله ، امیدوار کردند.

رئیس شورا و شهردار سابق دیشموک: جایگاه دفع زباله تا اردیبهشت۹۶ مهیا می شود!

هوشنگ رازی پور رئیس سابق شورای شهر دیشموک وعده آماده شدن جایگاه دفع زباله تا اردیبهشت ۹۶ را داده بود.

جبار روشن شهردار سابق هم با بیان اینکه، زمین وقف شده مادری ام را برای این امر در نظر گرفتم و مردم دیگر نگران جایگاه دفن زباله نباشند، گفت: در اردیبهشت ۹۶ جایگاه ائمی دفع زباله شهر دیشموک، مهیا می شود.

با پایان کار دوره چهارم شورا و شهرداری و در گذر زمان همه چیز ثابت شد و وعده های  مسئولان متولی، محقق نشد و روز از نوع و روزی از نو و دوباره باید دنبال جایگاه مناسب دفع زباله باشیم.

عدم تحقق وعده شورای و شهرداری دوره چهارم

 در این مدت همچنان جایگاه دفع زباله از جنوب به شمال  و دوباره از شمال به جنوب، تغییر مکان داده می شود و این امر به نحوی صورت می گیرد که نه فقط نظر دستگاههای مربوطه در نطر گرفته نمی شود، بلکه سلامت مردم هم انگار برای شورا و شهرداری و دیگر مسئولان مهم نیست.

چرا که جایگاه موقتی قبلی در بالادست مردم بوده و همچنین جایگاه فعلی دقیقا در نزدیکی شهر و مصلای نماز جمعه است که دود ان فقط به چشم مردم می رود.

در صورتی که شورای اسلامی شهر دیشموک و شهرداری در دوره چهارم قول مساعد بر رفع این مشکل را داده بود، اما متاسفانه به دلایل خاصی نه اینکه در رفع این معضل قدم برنداشته‌اند بلکه سختی‌های این مشکل را برای مردم شهر دیشموک دو چندان کرده‌اند.

مشکلی که هر شخصی که سکاندار شهرداری و عضو شورای اسلامی شهر دیشموک می‌شود به بهانه‌ای خاص و بدون توجه به قاعده و قوانین دفن زباله و سلامت مردم منطقه؛ این جایگاه را به زمین ملک شخصی خود انتقال می‌دهند.

حال که شهرداری و شورای اسلامی شهر دیشموک در گذشته نتوانستند قضیه جایگاه دفن زباله را حل کنند شورای اسلامی و شهرداری جایگاه دفن زباله را به دل شهر انتقال داده و سلامت مردم شهر دیشموک را به خطر انداختند.

عدم رعایت موارد بهداشتی و بی توجهی به امر ضروری سلامت مردم

این مکان که سومین جایگاه دفن زباله موقتی شهر دیشموک است و توسط شورای اسلامی شهر دیشموک در ۵۰ متری مرکز شهر  و در نزدیکی مصلای نماز جمعه دیشموک انتقال داد شد که این کار مطمئنا تبعات بدی در آینده به همراه دارد.

شورای اسلامی شهر  و شهرداری  دیشموک قبل از انجام هر کاری به قوانین و مقررات شهری و همچنین از همه مهمتر سلامت مردم منطقه دیشموک توجه کنند.

مسؤولانی که به جای انتقال دادن جایگاه دفن زباله به خارج از شهر دیشموک آن را به دل شهر انتقال دادند.

آیا اعتبار لازم برای انتخاب یک مکان مناسب وجود ندارد و یا اینکه سلامت مردم برای مسئولان مهم نیست.

حالا باید دید تا چه زمانی، یکی از اساسی ترین مشکلات شهر دیشموک یعنی «جایگاه دفع زباله» برطرف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.