شهرکرد-مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه صادرات انجام تشریفات قبل از استفاده از سامانه های الکترونیکی ۷ روز بود که در حال حاضر در کمتر از ۲۴ ساعت صورت می‌گیرد.

تشریفات در حوزه صادرات کمتر از ۲۴ ساعت صورت می گیرد

اسماعیل الله دادی در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار داشت: صدور پرداخت ها و صدور پروانه ها در گمرک به صورت الکترونیکی است و با تحقق این مهم کاغذ حذف و از تخلفات جلوگیری شده است.

وی خاطر نشان کرد: قبل از راه اندازی سامانه ها در گمرک انجام تشریفات کمرگی در ۲۰ روز انجام که اکنون به سه روز رسیده و همچنین در حوزه صادرات انجام این تشریفات قبل از استفاده از سامانه های الکترونیکی هفت روز بود که در حال حاضر در کمتر از ۲۴ ساعت صورت می‌گیرد.

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری با اشاره به صندوق الکترونیکی تصریح کرد: در این صندوق بدهی صاحبان کالا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و همچنین در حال حاضر انبار و باسکول ها نیز به سامانه جامع لینک هستند.

الله دادی با اشاره به امکان استعمال الکترونیکی محموله ها یادآور شد: در گمرک استان سامانه ای باعنوان پاسگاه راه اندازی شده که ماموران نیروی انتظامی به ویژه ماموران مبارزه با کالای قاچاق با اتصال به این سامانه می‌توانند تمامی اطلاعات محموله را به صورت سیستماتیک دریافت کنند.

وی استفاده از کارت های بازرگانی یک بار مصرف توسط افراد سودجو را مهم ترین مشکل در گمرک برشمرد و افزود: سامانه جامع گمرکی به آسانی به این تخلف دسترسی و طبق قانون برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

مدیرگمرک چهارمحال و بختیاری با توجه به درب خروج هوشند بیان کرد: راه بندهایی ایجاد شده که اطلاعات مربوط به کالا به صورت الکترونیک به این راه بند اتصال و از طریق کارت هوشمند مورد بازرسی و در صورت وجود مشکل اخطار می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.