بجنورد- در دیدار استاندار خراسان شمالی با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل باند دوم جاده بجنورد به جنگل گلستان تخصیص یافت تا این محور مهم و پر تردد، با شتاب و سرعت بیشتری به جاده ای امن و ایمن تبدیل شود

موافقت دکتر نوبخت با تخصیص ۹۸ میلیارد تومان اعتبار به جاده بجنورد-گلستان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی،  دیدار و گفت و گوی روز دوشنبه استاندار در تهران با معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، با هدف گره گشایی از وضعیت کنونی این پروژه زیربنایی انجام شد.

محمدرضا صالحی در این نشست با تشریح شرایط حاکم بر این پروژه عظیم عمرانی و اهمیت تامین به موقع اعتبارات مصوب، خواستار آن شد که این بودجه در اسرع وقت تخصیص یابد.

وی در توضیحات خود با ارائه گزارشی از روند اجرایی پروژه به‌ خصوص در ۶ ماه اخیر و یادآوری آمار بالای تردد خودروهای سبک و سنگین، واقع شدن آن در مسیر دسترسی به استان های شمالی و مشهدالرضا(ع) و عبور سالانه میلیون ها نفر از این محور حیاتی در شمال شرق کشور را گوشزد کرد.

این گزارش حاکیست، محمدباقر نوبخت نیز پس از استماع گزارش استاندار خراسان شمالی و صحه گذاشتن بر ضرورت  تکمیل سریع تر این پروژه، موافقت خود را با تخصیص ۹۸۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب آن اعلام کرد.

طرح دو بانده کردن جاده ارتباطی بجنورد به گلستان به طول ۱۴۰ کیلومتر، اواخر دولت هشتم کلید خورد اما در ۸ سال پس از آن به کندی پیش رفت. از سال ۹۲ با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و با وجود افت شدید درآمدهای ارزی دولت، این پروژه جزو طرح های اولویت دار توسعه ای استان قرار گرفت.

اواخر سال گذشته بود که ۵۵ کیلومتر از این محور زیر بار ترافیکی رفت، اما در ماه های اخیر به دلیل تنگناهای بودجه ای دولت و ضعف مالی پیمانکاران، تکمیل پروژه از شتاب لازم برخوردار نبوده است.

اکنون با تزریق اعتبارات جدید امید می رود که وعده دولت و نماینده عالی آن در خراسان شمالی مبنی بر امن و ایمن شدن سریع تر این محور مواصلاتی، به زودی محقق شود و عموم مسافران و زائران با آسودگی خاطر بیشتری از این مسیر پرجاذبه تردد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.