رشت - شهردار منتخب رشت با تاکید بر لزوم نگاه فرهنگی ویژه به شهدا، ایثارگران و فرزندان شهدا گفت: نقش ایثارگران و شهدا نباید فقط برای امور جامعه استفاده شود .

 لزوم نگاه فرهنگی ویژه به شهدا، ایثارگران و فرزندان شاهد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود نصرتی با انتقاد از نقاط ضعفی که برای رسیدگی به امور ایثارگران و فرزندان شاهد وجود دارد خاطرنشان کرد: این ضعف ها باید برطرف شوند به گونه ای که جامعه تاثیرگذاری حضور این فرزندان را احساس کنند.

شهردار منتخب رشت خاطر نشان کرد: نباید منتطراقدامات شهرهای بزرگتر باشیم و در این‌مورد لازم است روشنگری ها به ویژه برای نسل جدید صورت گیرد و رسانه در این مهم نقش موثری دارد اما در بسیاری از موارد ضعیف عمل شده است.

نصرتی تفکیک  وظایف و انتخاب جنسیت بربرخی پست ها را ۲ موضوع تاثیرگذار در عملکرد ادارات دانست و تصریح کرد: باید نگاه فرهنگی ویژه ای به شهدا، ایثارگران و فرزندان شاهد داشته باشیم.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و تدارک برنامه های مربوط به این ایام بیان داشت: بهتر است که همایش های مذهبی بصورت خودجوش و مردمی انجام شود و ادارات باید کمک کننده و تسهیل کننده روند اجرای برنامه ها باشند.

شهردار رشت گفت: مراسم  دهه اول محرم باید به شکل متفاوت تری نسبت به سال های قبل بر گزار شود و ایثارگران و فرزندان شاهد باید در این زمینه ورود کرده و حضوری متفاوت تر و پررنگ تر از گذشته داشته باشند.

نصرتی باتاکید بر اینکه فرزندان شاهد باید بیشتر در اجتماع حاضر شوند افزود: بهتر است این افراد برای حوزه داخلی شهر در زمینه ایثار ایده بیاورند و شهرداری نیز از این ایده ها استقبال می کند . وی تلاش های صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری  را کافی ندانست و بیان داشت: حق شهروندان رشتی بیشتر از این اقدامات است و تلاش های فراوانی در این زمینه  باید صورت گیرد.

مسئول امور ایثارگران شهرداری رشت نیز در این نشست ضمن تشریح اهداف و برنامه های ویژه ایام محرم اظهار داشت: رشت پس از تهران نخستین استانی است که دستورالعمل چگونگی عملکرد مربوط به مراسمات اربعین رابه نحو مطلوب انجام می دهد.

امیر ترومیده گفت: طرح اربعین در امسال بعنوان طرح نائب الشهدا به طور گسترده در استان دنبال می شود.  وی افزود: قرار است در این طرح هرفرد نیابت از یک شهید را به عهده داشته باشد . وی که مسئول کارگروه شاهد کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین گیلان نیز است خاطر نشان کرد: ما فرزندان شهدا قول می دهیم که به کمک شهردار بیاییم تا رشت به آبادانی بیشتری دست یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.