مشهد- به دلیل دیر پرداخت شدن حق بیمه‌ها به داروخانه‌ها از سوی شرکت‌های بیمه، معضلی جدید با عنوان خطر ورشکستگی و تعطیلی داروخانه‌ها نظام درمان را تهدید می‌کند، خطری که به اذعان آن‌هایی که دستی بر آتش تأمین دارو دارند، هر روز جدی‌تر می‌شود.

«شرکت‌های بیمه» نسخه داروخانه‌های خراسان رضوی را پیچیدند

قدس آنلاین--گروه استان ها: هاشم رسائی‌فر:عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد با تأیید این مطلب که پرداخت نشدن حق بیمه به داروخانه‌ها به معضلی بزرگ برای نظام درمانی تبدیل شده است به خبرنگار ما گفت: طبق قانون و قراردادی که شرکت‌های بیمه با داروخانه‌ها دارند باید ۶۰ درصد از حق بیمه نسخه‌های بیمه شدگان ظرف ۱۵ روز پرداخت شود و بقیه در طول دو ماه که متأسفانه این زمان در حال حاضر به بیش از ۶ ماه رسیده و بیمه‌ها از اسفند گذشته به داروخانه‌ها پرداختی نداشته‌اند و متأسفانه بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای حق بیمه داروخانه‌ها را بلوکه کرده‌اند، این در حالی است که داروخانه دار نمی‌تواند در تأمین داروی بیمه شدگان کم فروشی کند و آن‌ها را تأمین نکند.

دکتر علیرضا شهریاری، در ادامه اظهار داشت: جانبازان عزیز از افتخارات کشور هستند، اما متأسفانه شرکت بیمه‌گذار این قشر محترم هم چند ماهی است هیچ پرداختی به داروخانه‌ها نداشته است.
وی افزود: بقیه بیمه‌شدگان حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصدی از پول دارو را موقع مراجعه به داروخانه پرداخت می‌کنند که با این مبلغ تا حدودی برخی از مشکلات حل می‌شود، اما بیمه جانبازان که داروخانه‌دار طبق قرارداد هیچ مبلغی از جانبازان نمی‌گیرد، بیمه ایران پس از ۵ ماه حق بیمه‌ها را پرداخت نمی‌کند و این خود معضل را بزرگ‌تر کرده است.

عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی مشهد با اشاره به اینکه ۱۱ میلیون از مردم با طرح بیمه سلامت زیر چتر بیمه‌ای قرار گرفته‌اند، افزود: اینکه شرایطی به وجود آمده است که مردم همه بتوانند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند اقدام شایسته و خوبی از سوی دولت بوده است و جای قدردانی دارد، اما این را هم نباید فراموش کرد که دولت برای آخرین حلقه درمان یعنی داروخانه‌ها باید فکری اساسی بردارد.

وی اظهار داشت: وقتی پولی به داروخانه‌ها بابت حق بیمه از سوی شرکت بیمه‌گذار پرداخت نشود، بی‌گمان چرخه درمان دچار مشکل می‌شود.

وی افزود: اگر هزینه دارو از سوی شرکت بیمه پرداخت نشود داروخانه‌ها مشکل دار خواهند شد و نمی‌توانند به تعهداتشان به شرکت‌های داروساز عمل کنند، در ادامه این شرکت‌های داروساز هستند که در این چرخه به مشکل می‌خورند و نمی‌توانند مواد اولیه تهیه کنند و این موضوع در نهایت به کمبود دارو و مشکل برای درمان منجر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.