بجنورد- امام‌جمعه موقت بجنورد گفت: مقاومت مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس بر اساس ارزش‌های انسانی و الهی بوده است.

مقاومت مردم در دوران دفاع مقدس بر اساس ارزش‌های انسانی و الهی بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به مقاومت و ایستادگی رزمندگان در طول جنگ تحمیلی، اظهار کرد: در دوران انقلاب و به‌ویژه طی جنگ تحمیلی مردم ایران با درس گرفتن از مکتب حسینی از کشور دفاع کردند به‌طوری‌که تمام دنیا حیرت‌زده شدند.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: در دوران دفاع مقدس مردم ایران با کمترین امکانات به میدان آمدند و برای حفظ ارزش‌های انسانی و دینی از انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی تأکید کرد: اکنون‌که امنیت کامل در کشور حاکم است، ضرورت دارد در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و به‌ویژه آموزش‌وپرورش تربیتی برگرفته از مکتب امام حسین (ع) به جوانان و نوجوانان آموزش داده شود.

نسل‌کشی در میانمار با حمایت آمریکا و اسرائیل رخ می‌دهد

امام‌جمعه موقت بجنورد همچنین به حمایت آمریکا و اسرائیل در نسل‌کشی مسلمانان میانمار اشاره کرد و گفت: همیشه حمایت آمریکا و اسرائیل برای نابودی مسلمانان وجود داشته و اکنون نیز نسل‌کشی در میانمار باراهنمایی‌های آنان انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: سکوت مسلمانان در برابر ظلم به مردم میانمار دیگر معنا ندارد ازاین‌رو باید تمامی ملت‌های مسلمان در برابر این فاجعه غیرانسانی متحد شوند.

وی اظهار کرد: اهداء جایزه صلح نوبل به رهبر کشتار مردم بی‌دفاع میانمار، نشان‌دهنده دست داشتن آمریکا و اسرائیل است.

خطیب موقت نماز جمعه بجنورد بابیان اینکه کشورهای هم‌دست آمریکا موافق نسل‌کشی مسلمانان میانمار هستند، افزود: چین و عربستان به دلیل اینکه نوکر آمریکا هستند ملزم‌اند از اقدامات غیرانسانی آمریکا و اسرائیل حمایت کنند.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: عربستان به دلیل نداشتن اراده و قدرت، نوکر آمریکا شده چراکه می‌داند بافاصله گرفتن از آمریکا نابود خواهد شد.

وی گفت: تا زمانی که تمامی کشورهای اسلامی برای محکوم کردن جنایت‌های ضد اسلامی با یکدیگر متحد نشوند، کشتار مسلمانان با حمایت آمریکا و اسرائیل ادامه خواهد داشت.

امام‌جمعه موقت بجنورد در بخشی دیگر از سخنان خود به سالروز بزرگداشت شهریار و روز شعر و ادبیات اشاره کرد و افزود: ضرورت دارد شعرا از هنر ادبی خود برای معرفی اهل‌بیت (ع) و انقلاب اسلامی استفاده کنند تا شاهد کم‌رنگ شدن اشعار دینی و اسلامی نباشیم.

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: همان‌گونه که داستان‌های دینی و انقلابی تأثیر بسزایی در تربیت جوانان و نوجوانان دارد، قطعاً شعر نیز تأثیرگذار خواهد بود.

وی همچنین به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره‌ای کرد و گفت: امسال اول مهر با آغاز محرم و هفته دفاع هم‌زمان‌شده ازاین‌رو ضرورت دارد با نصب پرچم‌های عزاداری سیدالشهدا در مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌ها حرمت این ماه حفظ شود.

امام‌جمعه موقت بجنورد تأکید کرد: مربیان مدارس از برگزاری مراسم‌های شاد در روز اول مهر خودداری وسعی کنند نوحه‌سرایی و زیارت عاشورا را جایگزین کنند تا کودکان بافرهنگ دینی آشنا شوند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.