بیرجند- مدیر صندوق بازنشستگی‌ خراسان جنوبی با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی استان گفت: ضریب پوشش حمایتی بازنشستگان در خراسان جنوبی یک و ۱۴ صدم است که در مقایسه با نرخ کشوری از وضعیت بهتری برخوردار است.

صندوق‌های بازنشستگی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کشور است

به گزارش قدس آنلاین، حسن حاجی‌آبادی ظهر شنبه در مراسم همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات کشور، صندوق‌های بازنشستگی است و بین ۷۰ تا ۸۰ درصد حمایت مالی صندوق‌های بازنشستگی از سوی دولت است و ۱۵ تا ۲۰ درصد درآمد صندوق‌های بازنشستگی از کسورات بازنشستگی و یا سود شرکت‌های وابسته به این صندوق‌ها تأمین می‌شود.

وی گفت: روز به روز بر تعداد بازنشستگان کشور اضافه می‌شود و پوشش حمایتی بسیار پایین است تا جایی که پوشش حمایتی صندوق بازنشستگی کشور زیر یک است و از اگر حمایت دولت نباشد وضعیت صندوق‌ها با مشکل مواجه می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی‌ خراسان جنوبی گفت: در سال ۸۵ مجموع بازنشستگان استان خراسان جنوبی ۵ هزار و ۳۰۰ نفر و شاغلان ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر بوده اما اکنون در استان ۱۳ هزار و ۲۰۰ نفر بازنشسته و ۱۷ هزار و ۸۰۰ نفر شاغل داریم.

حاجی‌آبادی با اشاره به ضریب پوشش حمایتی در استان گفت: نسبت افراد شاغل به افراد بازنشسته در استان خراسان جنوبی ۱.۱۴ است که در مقایسه با نرخ کشوری از وضعیت بهتری برخوردار است.

وی اظهار داشت: افزایش ۵۰ درصدی اعزام بازنشستگان به سفرهای زیارتی را در استان داریم و خراسان جنوبی اولین استانی است که برای بازنشستگان در پروازهای عتبات عالیات پیش قدم بوده است.

مدیر صندوق بازنشستگی‌ خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته سهمیه استان برای وام به بازنشستگان ۲ هزار و ۷۵۸ مورد بوده اما سهمیه امسال هنوز ابلاغ نشده است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.