وزیر اسبق آموزش و پرورش، اعتماد متقابل را لازمه تحقق تربیت در مدارس دانست.

لازمه تحقق تربیت در مدارس، اعتماد متقابل است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی در نشست مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان‌های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، با تقدیراز سیدمحمد بطحایی و ابراز خرسندی از حضور ایشان در این وزارتخانه، اظهارکرد: رهبری یک مجموعه به نفوذ در معنای  مقبولیت مسئول بدون استفاده از ابزار قدرت بستگی دارد.

وی افزود: اعتماد متقابل مهم‌ترین موضوعی است که در مجموعه باید به آن پرداخته شود، یک دستگاه یا سازمان  برای نفوذ بر زیرستان باید اعتماد آنها را جلب کند، ‌هرچند جلب اعتماد زمان برخواهد بود، اما تخریب در یک  لحظه صورت می‌گیرد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش تصریح کرد: موفقیت یک مجموعه بستگی به میزان اعتمادی دارد که اعضای آن مجموعه نسبت به یکدیگر دارند و تعامل در خانواده  بهترین الگویی است که می‌تواند در آموزش وپرورش به کار گرفته شود.

فانی ادامه داد: صداقت و درستی، ثبات و پایداری، وفاداری، شایستگی و شفافیت 5 شرط ایجاد اعتماد در دیگران است.

وی با اشاره به انتخاب سید محمد بطحایی در پست وزیرآموزش و پرورش، گفت: فرهنگیان به ویژه مدیران حوزه ستادی باید تمام تلاش خود را برای موفقیت آموزش وپرورش و سپاسگزاری از انتخاب رئیس جمهور به کارگیرند.

وزیر اسبق آموزش و پرورش، وزارتخانه آموزش وپرورش را نهادی دیربازده برشمرد و عنوان کرد: دولت‌ها دنبال طرح‌هایی هستند که زود بازده و درجامعه قابل رؤیت باشد، اما طرح‌های آموزش وپرورش همواره دیربازده بوده و همین امر باعث شده که این نهاد همچنان در اولویت قرار نگیرد.

فانی، ایجاد منابع درآمدی خارج از اعتبارات دولتی را یک ضرورت دانست و افزود: اجرای سیاست‌هایی از قبیل مشارکت‌جویی، تمرکززدایی، بودجه‌ریزی عملیاتی و مدرسه محوری برای آموزش وپرورش موفقیت‌آمیز خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.