مهدی تاج می گوید که در جلسه ای که در مقر فیفا و در سوئیس حضور داشته، پیشنهاد برگزاری مسابقات بین قاره ای فوتسال را داده است.

 تاج: ورزشگاه امام رضا (ع) آماده میزبانی از تیم ملی است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال در حاشیه افتتاحیه ورزشگاه امام رضا در مورد دیدار برگشت که قرار است در ورزشگاه کربلا برگزار شود، گفت: بعد از این مسابقه طبق تفاهم نامه یک تیم از کشور ایران برای افتتاح ورزشگاه کربلا به عراق خواهد رفت.

وی در مورد ورزشگاه امام رضا و برگزاری اولین مسابقه فوتبال در آن توضیح داد: من از آقای دکتر جواهری و آستان قدس تشکر می کنم که ورزشگاه به این مدرنی را وارد فوتبال کشور کردند؛ ورزشگاهی که وسط شهر هم هست و مردم با کمترین هزینه به ورزشگاه می رسند. خیلی از جاهای دنیا این خصوصیت در مورد ورزشگاه ها وجود دارد، که مردم با مترو به ورزشگاه می روند ولی همین ورزشگاه ثامن خیلی از شهر دور است و مردم هزینه های زیادی متحمل می شوند. آن هم برای مشتری ها ما که اکثرا از قشر بی بضاعت، جوانان، دانشجویان و محصلان هستند که در مرکز بودن ورزشگاه امام رضا خیلی می تواند کمک کند. اگر شور و نشاط هم به ورزشگاه بیاید، همه کاستی های دیگر حل می شود. این ورزشگاه هم آنطور که من می دانم شاید بهترین ورزشگاه آسیا باشد؛ کامل ترین و جدیدترین در آسیا. به مردم مشهد و خبرنگاران که زحمت زیادی کشیدند و نواقص را گفتند هم افتتاح این ورزشگاه تبریک می گویم.

تاج در پاسخ به سوال خبرنگاری که آیا وجود چند استادیوم مثل امام رضا برای فوتبال کشور واجب نیست، خاطرنشان کرد: حتما بله، ما اول آسیا هستیم. من دیروز در فیفا بودم و وقتی همه تیم ها را نشان دادند، ما هشتم نهم بودیم. آماری که همه تیم ها را در نظر گرفته بود. مثل جام جهانی جوانان، فوتبال ساحلی، فوتسال و فوتبال که ما دومین تیم در رسیدن به جام جهانی بودیم. پس چه چیزی کم داریم. مردم ما بیشترین لیاقت را دارند و در هشت سال جنگ هم این را نشان دادند و همه دنیا هم این را دیدند. خلاصه اینکه مردم از هر لحاظ قابلیت بهترین ها را دارند. ورزشگاه فولاد در اهواز هم ورزشگاه خوبی است که به زودی افتتاح می شود ولی این ورزشگاه یک ویژگی های منحصر به فردی دارد.

تاج در بخش پایانی صحبت هایش به برنامه های تیم ملی پرداخت: تیم ملی 7، 8 بازی دارد که با آقای کی روش خودمان را با این 8 بازی هماهنگ می کنیم. هدف همه ما روسیه است؛ دو بازی با روسیه و توگو به سرعت در روسیه انجام می شود. امروز هم با مسئولین تربیت بدنی آستان قدس صحبت کردیم و گفتند که آمادگی برای حضور تیم ملی وجود دارد. باید با آقای کی روش صحبت کنیم و بیایند ورزشگاه را ببینیم ولی از حالا نمی توانیم قولی برای برگزاری بازی دوستانه در این ورزشگاه بدهیم ولی به دنبال آن هستیم. دو بازی را قطعی کردیم و بقیه کشورها هم زیاد جلو نیستند.

ریاست فدراسیون فوتبال در مورد عدم حضور بانوان و موضع فدراسیون در این خصوص گفت: فدراسیون در مورد بحث ورود بانوان به ورزشگاه امام رضا نداشته و ما هم میهمان هستیم. سیاست ما در مورد بانوان سیاست وزارت ورزش است.

تاج همچنین در مورد جلسه برگزار شده در کمیته مسابقات فیفا و محتوای آن ادامه داد : افشای مصوبات کمیته مسابقات که مهم ترین کمیته فیفا است و اعضای متفاوتی دارد که از هر قاره یکی هست. ما در این کمیته راجع به مسابقات مختلف صحبت کردیم ولی نمی توانیم حرفی بزنم. البته این صحبت ها فقط راجع به ایران نیست و از 10، 12 عضوی که وجود دارد، من هم یک نظر دارم. مثل جلسات ایران نیست که هر کسی هر چی به ذهنش آمد بگوید. صورت جلسه ها را می فرستند و شما فقط 20 ثانیه وقت داری که بله یا خیر بگویی و موضوعی تصویب شود. بین قاره ای فوتبال و فوتبال ساحلی در حال برگزاری است ولی فوتسال ندارد. من هم پیشنهاد دادم این کار را انجام دهید و رئیس جلسه که رئیس یوفا هم هست با استقبال از پیشنهادم گفت که آن را در جلسه آتی بررسی می کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.