خرم‎آباد- مراسم یادوراه‏ شهید «آزادخان صحرایی»، فرمانده اطلاعات عملیات سپاه سوم قدس با عنوان «افتخار کوچه، آبروی محله» با حضور اهالی محله‏ فاز یک کیو و جمعی از مسوولین استانی برگزار شد.

یادواره شهید «آزادخان صحرایی» برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران لرستان در این مراسم با اشاره به مقام والای شهدا گفت: شهدا راه و رسم زندگی را به ما نشان دادند و همه چیز ما هستند، شهادت توفیقی است که خداوند متعال مشتری اوست.

مراد روشنی با اشاره به جان نثاری شهید حججی ادامه داد: شهید حججی پر رونق بودن راه شهدا را ثابت نمود تا حجت خدا نامیده شود.

شهدا روی نفس‎شان پا گذاشتند

در ادامه‎ی مراسم حجت‏ الاسلام پاکدامن‌، مسوول حوزه‏ی نمایندگی ولیفقیه سپاه لرستان گفت: اگر امروز امنترین آسمانها متعلق به جمهوری اسلامی ایران است علتش به خاطر خون شهداست که جانشان را تقدیم کردند.

حجت‎الاسلام پاکدامن با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که «بهترین هدیه شهدا امنیت است» بیان کرد: شهدای حرم روی نفس‎شان پا گذاشتند چرا که کیلومترها دورتر از وطن جان‏شان را فدای اسلام کردند تا دشمن به این نزدیکی نرسد.

وی تصریح کرد: شهدا برای اسلام بها پرداخت کردند و ما فقط همت به خرج دهیم آن را حفظ کنیم که در این صورت حضور ثبت میشود و مهم حضور است.

شهیدان از جنس عاشورا هستند

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان خرم‏آباد در مراسم " افتخار کوچه، آبروی محله" گفت: شهید یکی از اسماء خداوند متعال است به معنای گواه بودن و ناظر بودن و این نشان میدهد که شهدا چقدر ارزش دارند، در واقع شهدا سند وفاداری مملکت ایران هستند.
سرهنگ ماشاله بازگیر با بیان اینکه دنیا در مردمک چشم شهیدان بسیار ناچیز است، افزود: شهدا صحنه را ترک نکردند و هرچه به میدان خطر نزدیک شدند شاداب‏تر شدند.
وی ادامه داد: شهید آزادخان صحرایی در نوجوانی و در۱۲سالگی فعالیت انقلابی خود را شروع کرد و سال ۶۱ به‏عنوان یک بسیجی تمام عیار در جبهه حضور پیدا کرد و سپس به عنوان پاسدار وظیفه در اطلاعات عملیات قرارگاه خاتم الانبیا مشغول شد.
سرهنگ بازگیر خاطرنشان کرد: سردار شهید آزادخان صحرایی کسی است که معبر اروندرود والفجر۸ را نشان داد این شهید والا مقام برای ما الگو است.
وی افزود: شهید آزادخان درکربلای چهار و پنج حضور داشت و وصیت‏نامه خود را در فاصله  این دو عملیات نوشت و پس از ۱۶ روز  یعنی در روز یک آبان ۱۳۶۵به شهادت رسید.

بازگیر با اشاره به بخشی از وصیت‎نامه‎ی شهید تأکید کرد: شهیدان از جنس عاشورا هستند، هیچگاه قدیمی و فراموش نمیشوند و همیشه به یاد خواهند ماند، مقام شهدا بالا است.

«شهید آزادخان صحرایی» در سال ۱۳۴۵ در خانواده‏ای زحمتکش در محله‏ی پشت‏بازار به دنیا آمد او در سن دوازده سالگی جزو انقلابیون بود و بارها دستان کوچکش، ضربه‎های چوب و خط‎کش را تحمل می‎کرد ولی دوباره برای شعارنویسی روی در و دیوار راهی می‎شد.

این شهید والامقام در سال ۱۳۵۹همراه با هم‏سن و سالانش به پایگاه مقاومت شهید حشمت‎اله بیرانوند می‎رفت و در سال ۱۳۶۱ به منطقه جنگی جنوب به‎عنوان نیروی داوطلب بسیجی اعزام گردید.

خیلی از حضورش در جبهه جنگ نگذشته بود که به‎عنوان نیروی اطلاعات عملیات به قرارگاه خاتم‎الانبیا دعوت شد. از فعالیت‎های او می‎توان به شناسایی عمق خاک دشمن در عملیاتهای والفجر ۸، والفجر مقدماتی، کربلای ۴ و کربلای ۵ اشاره کرد وی در اوج جوانی یعنی بیست سالگی در منطقه‎ی شرق بصره در یک عملیات نفوذی به مقام والای شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.