زاهدان- رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضع هوای سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد وزش باد و گاهی گرد و خاک تا پایان هفته در منطقه سیستان تداوم دارد.

وزش باد و گرد و خاک تا پایان هفته در منطقه سیستان تداوم دارد

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگاریی اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع هوای سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید تا پایان هفته در منطقه سیستان تداوم دارد.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این شرایط نامساعد جوی به نحوی است که در برخی نقاط به ویژه شهرستان‌های زهک و هیرمند شاهد باد و گرد و خاک خواهیم بود. همچنین آسمان استان عمدتاً صاف است و در ۲ روز آینده شرایط جوی در اکثر نقاط استان پایدار بوده و تغییر عمده‌ای در وضعیت جوی حاکم مشاهده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه حداکثر سرعت وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه سیستان به ۶۱ کیلومتر بر ساعت رسید، افزود: وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان شامل ۵ شهرستان زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان فروکش کرده و به روزهای پایانی خود رسیده است.

ملاشاهی با اشاره به اینکه دریای عمان تا پایان هفته نسبتاً آرام است، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و راسک و نیکشهر به طور مشترک با حداکثر دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.