مشهد- تفاهم‌نامه همکاری میان بیمارستان رضوی و دانشگاه «وی.یو.ام.سی» هلند به همت بنیاد سلامت آستان قدس رضوی امضاء شد.

بیمارستان رضوی و دانشگاهی در هلند تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، معاون علمی و پژوهشی بیمارستان رضوی عنوان کرد: در نشستی که به منظور انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری در بیمارستان رضوی برگزار شد، تعدادی از متخصصان پزشکی ترمیمی هلند با دکتر شبستری، رئیس بنیاد سلامت آستان قدس رضوی، دکتر توکل افشاری و تعدادی از اعضاء هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سرطان‌شناسان، متخصصان گوش و حلق و بینی و متخصصان هماتولوژی دیدار کردند.

دکتر کامران غفارزادگان درباره مفاد این تفاهم‌نامه اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در زمینه پزشکی ترمیمی برای استفاده از سلول‌های بنیادی در برخی از اعمال جراحی به ویژه جراحی‌های ترمیمی در حوزه فک و صورت منعقد شده است.

وی افزود: پیش از این نیز، دانشگاه «وی. یو. ام. سی» هلند با دانشگاه علوم پزشکی تهران همکاری‌هایی داشته، اما این همکاری در مشهد مقدس برای نخستین بار صورت می‌پذیرد.

غفارزادگان تصریح کرد: نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در حوزه این تفاهم‌نامه این است که در این همکاری، تمامی جوانب فنی و علمی سنجیده شده و همکاری‌های میان این دو مرکز در تمامی این حوزه‌ها اعم از ورود تکنولوژی آزمایشگاهی، آموزش جراحان ایرانی، برگزاری سمینارهای مشترک، ارسال متخصصان به هلند برای بازدید از تجهیزات و تکنولوژی پزشکی ترمیمی در این کشور، تعریف نظارت کامل بر پروژه‌های تحقیقاتی مشترک صورت می‌گیرد.

وی اذعان کرد: از موضوعاتی که بنیاد سلامت آستان قدس رضوی بر آن تأکید فراوانی دارد، اجرای پروژه‌های مشترک با مراکز علمی و درمانی سایر کشورهای دنیاست چراکه بسیار ناراحت‌کننده است که اعمال جراحی توسط پزشکان خارجی در ایران انجام می‌شود اما از ورود تکنولوژی‌های روز دنیا به ایران گرفته می‌شود.

به گفته معاون علمی و پژوهشی بیمارستان رضوی از متخصصان هلندی در بازدید از بیمارستان رضوی بسیار متعجب شده و این بیمارستان را از بیمارستان‌های برتر جهان برشمردند.

معاون علمی و پژوهشی بیمارستان رضوی گفت: پس از راه‌اندازی این تکنولوژی در این بیمارستان، در بستر همین تفاهم‌نامه، کلینیک‌هایی تأسیس خواهد شد تا این خدمات به صورت گسترده‌تری به دست مردم برسد.

وی تأکید کرد: از نکاتی که در دانشگاه مذکور هلندی به صورت قانون به آن اهتمام ورزیده می‌شود این است که تحقیقات باید جنبه بالینی یابند تا دردی از دردهای مردم را بکاهد و در غیر این صورت، تحقیقات مفید دانسته نمی‌شود؛ خوشبختانه در بنیاد سلامت آستان قدس رضوی نیز تأکید بر اجرای همین امر است.

غفارزادگان با اشاره به اینکه از پزشکی ترمیمی می‌توان در حوزه سرطان‌ها بهره برد، متذکر شد: محل آسیب دیده بیماران در مبتلایان به سرطان پستان، سرطان استخوان و... را می‌توان با درمان‌هایی هدف‌دار از طریق این تکنولوژی ترمیم کرد و هم‌چنین در حوزه بیماری‌های عصبی نظیر «ام. اس» و حتی برای بیماری‌های نارسایی قلبی می‌توان بهره برد.

گفتنی است، با انعقاد این تفاهم‌نامه، بیمارستان رضوی زیر نظر آستان قدس رضوی یکی از قطب‌های تکنولوژی سلول‌های بنیادی برشمرده خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.