رشتخوار -امام جمعه شهرستان رشتخوار گفت: دشمن در زمان برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم به دنبال این است که اختلاف بین مسلمانان ایجاد کند.

دشمن در عزاداری محرم به دنبال اختلاف بین مسلمانان است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام احمد طیبی عصر پنجشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی و جلسه توجیهی هیئات مذهبی این شهرستان در ستاد فرماندهی انتظامی رشتخوارضمن تسلیت ایام شهادت سرور و سالار شهیدان، گفت؛ سخنرانان ومداحان ما بایستی به این موضوع توجه داشته باشند.

 وی با تأکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: این فریضه اسلامی باید ابتدا توسط کلیه اعضای شورای فرهنگ عمومی اجرایی شود تا در جامعه گسترش یابد،

امام جمعه شهرستان رشتخوار گفت:  امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک واجب شرعی و قانونی است، تحقق این فریضه که مهمترین هدف قیام امام حسین(ع) بعد از نماز بود  که موجب مصون ماندن جامعه از آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

حجت الاسلام طیبی  با تأکید بر انجام کارهای زیربنایی در سایه سیاستگذاری صحیح شورای فرهنگ عمومی تصریح کرد: حرکت جمعی متولیان فرهنگی جامعه در تقویت مؤلفه‌های فرهنگی به ایجاد فرهنگ عمومی مناسب در کشور کمک خواهد کرد.

وی از شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک مرجع تصمیم‌ساز و قدرتمند در حوزه فرهنگ عمومی یاد کرد که شکل‌گیری آن موجب تقویت شاخص‌های فرهنگ عمومی شده و رشد و تعالی و پیشرفت کشور را شتابان کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان رشتخوار  نیز در این جلسه به  آسیب‌های عزاداری‌ پرداخت و  گفت: می‌بایست با برگزاری جلسات متعدد با مسئولین هیئات مذهبی، مداحان و روحانیون موارد لازم را متذکر شده و در راستای جلوگیری از انحرافات نسبت به آگاه‌سازی عموم عزاداران اقدام کرد.

مهدی یپرم با درخواست از مسئوین هیئات مذهبی در جهت جلوگیری از طولانی کردن مراسم عزاداری تا پاسی شب نیز گفت: وقتی عموم مردم دست به دست هم دهند، رضایت خداوند متعال را در پی خواهد داشت، طولانی کردن مراسم عزاداری تا پاسی از شب،  فرهنگی ناصحیحی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی به بررسی و آسیب شناسی وبرنامه ریزی بمنظور ساماندهی وپرهیز از شبهات مذهبی در ماه محرم پرداخت و پس از جمع بندی موارد به ضرورت ابلاغ منشور به هئیات مذهبی درماههای محرم وصفر تاکید شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.