جوین- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزدداری جوین گفت:‌ فقر پوشش گیاهی وآبخیزداری معیشت بیش از۲هزارخانوار روستایی وشهری رادرشهرستان جوین تهدید می کند.

کاهش پوشش گیاهی معیشت 2هزار خانوار روستایی و شهری در جوین را تهدید می کند
به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جوین با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از مراتع شهرستان به لحاظ پوشش گیاهی فقیر است، گفت: این فقر پوشش گیاهی، معیشت ۲ هزار خانواده جوینی را تهدید می‌کند.
عباسعلی حسین آبادی  سطح مراتع شهرستان را ۹۰ هزار هکتار اعلام کرد و اظهار داشت: وضعیت بیش از ۸۰ درصد از این مراتع به لحاظ پوشش گیاهی فقیر است.
حسین آبادی با اشاره به نقش مراتع در استحصال آب، مهم‌ترین عامل تخریب مراتع را خشکسالی‌های پی‌درپی دانست و گفت: شرایط نامساعد اقلیمی باعث تغییر کمی و کیفی در پوشش مراتع شده است.  
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جوین تصریح کرد: تخریب اراضی مرتعی و تبدیل آن به دیمزارهای کم‌بازده دومین عامل تخریب مراتع شهرستان است.  
حسین آبادی یادآورشد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۷ پرونده در خصوص تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی و چرای غیرمجاز دام در این شهرستان تشکیل شده است.
وی ادامه داد: از این تعداد پرونده ۳۶ فقره مربوط به تخریب و تصرف زمین به مساحت ۴۵ هکتار، و ۱۱ مورد مربوط به چرای دام غیرمجاز بوده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری جوین اذعان داشت: ۲۴ فقره از این پرونده ها در محاکم قضایی رسیدگی و ۳۹ هکتار زمین از دست متصرفان خارج  شده است و متخلفان نیز به پرداخت ۵۱۷ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
حسین آبادی در پایان با اشاره به وجود ۱۱۲ هزار واحد دامی در مراتع شهرستان، گفت: وجود دام مازاد در عرصه‌های مرتعی، سومین عامل تخریب مراتع شهرستان  است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.