کرج - نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی از افزایش شش درصدی بیکاری در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

بیکاری در استان البرز ۶ درصد افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، محمود بهمنی‌ در جلسه شورای اداری استان که عصر شنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه مسئولان باید گزارش و عملکردی را برای ارزیابی شاخص‌های پیشرفتی در بخش‌های مختلف فعالیت خود را ارائه دهند، اظهار کرد: مشکل اصلی استان البرز اشتغال و معیشت است.

وی بابیان اینکه نه‌تنها البرز بلکه کشور در بخش اشتغال در شرایط حساس را سپری می‌کند، افزود: نرخ بیکاری کنونی برای استانی چون البرز بسیار بالا است.

بهمنی با تأکید بر اینکه فصل گذشته با افزایش ۵ درصدی بیکاری در جامعه مواجه بوده‌ایم، تصریح کرد: در حالی میانگین رشد بیکاری کشور ۱۲.۴ درصد گزارش‌شده که این امر در البرز بیش از ۲۰.۴ درصد است.

نماینده مردم ساوجبلاغ، طالقان و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نسبت به سال گذشته افزایش ۶ درصدی بیکاری در استان را شاهد هستیم، نباید تنها به جذب نیرو توجه داشت بلکه تعدیل نیرو نیز حائز اهمیت است.

وی شناسایی موانع تولیدی را یکی از مهم‌ترین اقدامات برشمرد که باید موردتوجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید از هر ظرفیت و نیرویی در کشور با توجه به توان و تخصص لازمه در کشور بهره گرفت.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.