بجنورد- مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: طی سه سال آینده همه مددجویان استان دارای مسکن می شوند.

مددجویان خراسان شمالی تا ۳ سال آینده صاحب خانه می شوند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از سایت خبری کمیته امداد، عباس اهرابی، با تاکید بر لزوم بررسی وضعیت مددجویان فاقد مسکن،گفت: هم اکنون ۷۷۹ خانوار استان ساکن در مناطق با ضریب محرومیت شش، هزار و۲۱۵ خانوار ساکن در مناطق با ضریب محرومیت هفت و ۷۶۳ خانوار نیز ساکن در مناطق با ضریب هشت محرومیت شناسایی شده اند که فاقد مسکن هستند.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت خیران و نیکوکاران، بهره گیری از امکانات و اعتبارات و ظرفیت های استان از جمله مواردی است که بستر لازم برای ارائه خدمات هرچه بیشتر در حوزه مسکن نیازمندان را فراهم می کند.

وی اولویت برخورداری از خدمات مسکن را با مناطق محروم روستایی و در معرض آسیب بلایای طبیعی عنوان کرد و افزود: مناطق مرزی و همچنین خانوارهای دارای سرپرست بیمار و عائله مند و دارای یتیم نیز در اولویت این خدمت قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه در سال جاری ۱۴۵ خانوار مددجوی کمیته امداد صاحب خانه شده اند، افزود: همچنان دو هزار و۷۰۰ خانوار فاقد مسکن هستند و منازل هفت هزارخانوارنیز نیازمند تسهیلات تعمیرات و بهسازی است که در صورت اختصاص زمین ارزان قیمت از سوی دولت  و بهره گیری از ظرفیت استانی و خیران مشکلات مسکن مددجویان رفع خواهد شد.

اهرابی با اشاره به وقوع زلزله۵.۷ ریشتری در بجنورد، افزود: کمیته امداد اولین سازمانی بوده که اقدام به بیمه واحدهای مسکونی مددجویان روستایی و شهری کرد و طبق تفاهم نامه ای که با بیمه داشت همه خسارت این زلزله را  به مددجویان پرداخت کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از دو میلیارد و۷۰۰ میلیون تومان خسارت برای منازل مسکونی زلزله زده مددجویان استان از بیمه دریافت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در زلزله اخیر دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی  مددجویان بازدید شده است، یادآورشد: در مجموع ۴۵۰ واحد مسکونی نیاز به تعمیر دارند.

اهرابی عنوان کرد: خوشبختانه منازل مسکونی که توسط کمیته امداد در سطح روستا و شهر برای نیازمندان ساخته شده از کیفیت عالی و استحکام مناسب برخوردار است وکمترین آسیب را در زلزله دیده اند.

وی با اشاره به اختصاص دو میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان اعتبار دولتی ابلاغ شده در سال ۹۶، که یک میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان آن تاکنون جذب شده است، افزود: از محل اعتبارات صدقات نیز ۵۰  میلیون تومان برای ساخت واحدهای مسکونی هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.