شیراز- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا از برگزاری بزرگترین تعزیه میدانی کشور همزمان با هشتمین روز از ماه محرم الحرام در بخش صحرارود این شهرستان خبر داد.

بزرگترین تعزیه میدانی کشور در شهرستان فسا برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد کاظم رحمانی گفت: بزرگترین تعزیه میدانی کشور با حضور ۲۵۰بازیگر در تاریخ ۷مهرماه مصادف باهشتم محرم در صحرارود فسا در زمینی به مساحت ۲هکتار برگزار می شود.

وی درخصوص موضوع این تعزیه اظهار داشت: در این آیین وقایعی از ورود مسلم به کوفه تا ورود حضرت زینب ودیگر اسرای عاشورا به کوفه را روایت می‌کند.

رحمانی عنوان این تعزیه را «از کوفه تا کوفه» اعلام کرد و افزود: هدف این تعزیه آشکار کردن چهره نفاق است و تعزیه بزرگ صحرارود قدمتی ۲۵۰ساله دارد و در سال ۹۰ثبت ملی و مذهبی شده است.

وی افزود: هرسال از این آیین استقبال خوبی میشود و پیش بینی می شود که نزدیک به ۵۰هزار نفر از این تعزیه استقبال کنندوموضوعات این تعزیه متنوع است وهر سال با تحقیق، مطالعه و پژوهش مطالب آن انتخاب می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا گفت: تحقیق و پژوهش وقایع این تعزیه توسط شکرالله خاکوند و مهدی محمدی کرمانی از اساتید دانشگاه شیراز انجام شده است.

رحمانی عنوان کرد: طراحی دکور المان های این تعزیه توسط انجمن هنرهای تجسمی اداره ارشاد شهرستان فسا انجام شده است و سعی برآن بوده که در آن از معماری ایرانی-اسلامی بهره گرفته شود.

وی در پایان از برگزاری سوگواره عکس بزرگترین تعزیه میدانی کشور برای نخستین بار خبر داد و افزود:هدف از برگزاری این سوگواره ایجاد تصویری بدیع و خلاقانه از بزرگترین تعزیه میدانی کشور، ثبت تصاویری از حضور خانواده‌ها در این آیین مذهبی، خلق تصاویری با نگاه ارزشمند به نمادهای مذهبی، ثبت و ارائه تصاویری از حضور کودکان در تعزیه و ترویج فرهنگ عاشورایی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.