شهرکرد-روز چهارشنبه همزمان با روز جهانی گردشگری آیین نواختن زنگ گردشگری در هنرستان دخترانه شهید چمران شهرکرد برگزار شد.

زنگ گردشگری در شهرکرد نواخته شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در حاشیه این مراسم بااشاره به نقش دانش‌آموزان در شناخت گردشگری و اشاعه فرهنگ آن در  بین مردم عنوان کرد: دانش‌آموزان نقش اثرگذاری در توسعه صنعت گردشگری دارند و معرفی جاذبه‌های گردشگری موجب ورود بیشتر گردشگران در سال‌های بعد به استان ‌می‌شود.

بهمن عسگری‌سوادجانی افزود: در چهارمحال و بختیاری بیش از ۸۰۰ نقطه گردشگری وجود دارد که باید از این امکان در راستای توسعه صنعت گردشگری استقاده کنیم.
وی با اشاره به شعار گردشگری پایدار، ابزاری برای توسعه و سفرکن لذت ببر، احترام بگذار، ایجاد خانه‌های مسافر در استان  را از عوامل مهم در جذب گردشگران برشمرد.

عسگری‌سوادجانی تصریح کرد: ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای روستاییان از اثرات بسیار مهم توسعه گردشگری و رونق کسب‌وکار است و همیاران گردشگر می‌توانند کمک موثری در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان بین خانوادها باشند و یک مدل فرهنگ‌سازی در نوع میزبانی از گردشگران را ترویج دهند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه توسعه گردشگری سبب رونق صنایع‌دستی و بازارکار نیز می‌شود، بیان داشت: صنعت گردشگری جایگزینی برای صنعت نفت است.

وی گردشگری را سومین صنعت دنیا دانست و ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم این صنعت امکان فعالیت افراد کم‌سواد در این عرصه است، چراکه حتی خانواده‌های روستایی با پخت و عرضه نان و غذای محلی می‌توانند درآمدی برای خود ایجاد کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.