باشت - مراسم عزاداری شب پنجم ماه محرم با سخنرانی امام جمعه موقت باشت حجت الاسلام بلادی و مداحی کربلایی محمود عبدی و هادی خلیلی در سالن شهید رجایی باشت برگزار شد.

عزاداری باشتی ها در شب پنجم محرم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراسم عزاداری شب پنجم ماه محرم با سخنرانی امام جمعه موقت باشت حجت الاسلام بلادی و مداحی کربلایی محمود عبدی و هادی خلیلی در سالن شهید رجایی باشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله بلادی امام جمعه موقت باشت گفت: شب پنجم محرم، طبق رسم دیرینه کشورمان به عبدالله(ع) فرزند امام حسن مجتبی(ع) تعلق دارد. امام حسین(ع) علاقه زیادی به ایشان داشت. وقتی امام عازم کربلا شد، عبدالله(ع) نیز همراه مولا به کربلا آمد و در روز عاشورا در حالی که فریاد هل من ناصر عمویش را شنید دستان خود را از دستان حضرت زینب(س) کشید و به یاری سیدالشهدا(ع) به میدان نبرد رفت و مظلومانه در آغوش عمویش به شهادت رسید.

وی افزود: جریان شهادت او از این قرار است که در روز عاشورا هنگامی که امام حسین در میدان بود، خود را به او رساند، عبدالله دست خود را جلوی ضربه شمشیر ابجر بن کعب که قصد کشتن امام حسین(ع)  را داشت، قرار داد. با این ضربه، دستش قطع شد و در حالی که در آغوش عمویش بود حرمله بن کاهل اسدی او را با تیری هدف قرار داد و به شهادت رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.