کودکان از سنین پایین، ارزش تلاش را با مشاهده رفتارهای بزرگ‌ترها که به دنبال راه حلی برای مشکلات هستند، درک می‌کنند.

کودکان شیرخوار هم تلاش کردن را می‌آموزند!

قدس آنلاین- کودکان از سنین پایین، ارزش تلاش را با مشاهده رفتارهای بزرگ‌ترها که به دنبال راه حلی برای مشکلات هستند، درک می‌کنند.

نتایج پژوهش‌های چاپ شده در نشریه Science نشان می‌دهد، کودکان در سن زیر ۱۵ ماه ارزش تلاش و جست‌وجوی راه حل را می‌آموزند. در واقع، بچه هایی که می‌بینند، بزرگ‌ترها برای رسیدن به هدف دنبال راه حل هستند، ذهنیت بهتری در مقایسه با همسالانشان که شاهد موفقیت‌های آنی و بدون تلاش والدین هستند، خواهند بود.

پژوهشگران انستیتو تکنولوژی ماساچوست ( MIT) کودکان ۱۵ ماهه را در شرایطی قرار دادند که شاهد تلاش بزرگ‌ترها برای باز کردن یک قفل و بیرون آوردن یک قورباغه اسباب بازی از درون جعبه بودند. نیمی از کودکان دیدند که بزرگ‌ترها خیلی سریع این کار را انجام دادند، اما بقیه تلاش آن‌ها را برای انجام کار دیدند.

پژوهشگران سپس یک اسباب بازی موزیکال را در اختیار کودکان گذاشتند که دکمه استارت در قسمتی از آن پنهان بود، اما کلیدی مصنوعی روی وسیله تعبیه شده بود. در ابتدای این تجربه آن‌ها روش روشن شدن اسباب بازی را به کودک نشان دادند.

اسباب بازی دو دقیقه در اختیار هر کودک قرار گرفت و پژوهشگران تعداد دفعاتی را که او سعی در روشن کردن داشت، ثبت کردند. آن‌ها متوجه شدند، کودکانی که پیش از ‌این تجربه تلاش برای کسب نتیجه را دیده بودند، دو برابر بیشتر از دوستانشان توانستند، کلید اصلی را روشن کنند.

همچنین مشخص شد، واکنش‌های مستقیم در برابر کودک نیز تأثیرگذار است؛ چنانکه اگر در هنگام کار با کودک صحبت شود یا نامش را صدا بزنند، تمایل بیشتری برای پیدا کردن راه حل خواهد داشت.

گرچه چنین بررسی هایی ممکن است با شرایط زندگی واقعی تفاوت هایی داشته باشد، اما به گفته مدیر این گروه، خوب است، گاهی تلاش برای انجام یک کار مهم و مشکل را به کودک نشان دهیم.

منبع:www.Top Santé.fr

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.