خرم‎آباد- معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان از برگزاری نخستین همایش ملی هنرهای آئینی سنتی در خرم‌آباد خبر داد.

خرم‌آباد؛ میزبان نخستین همایش ملی هنرهای آئینی سنتی

به گزارش قدس ‏آنلاین، فرید رحمتی در حاشیه نشست هم اندیشی معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان و هیأت مدیره کانون‌های آئینی سنتی استان گفت: این نشست با هدف اجرایی شدن برنامه‌های 6 ماهه دوم سال‌جاری کانون‌های آئینی سنتی لرستان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست پیشنهادات هیأت مدیره کانون‌های آئینی سنتی لرستان مبنی بر برگزاری سه همایش ملی، منطقه‌ای و استانی به میزبانی لرستان به عنوان دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اضافه کرد: در جریان دستور کار اول این نشست، با برگزاری نخستین همایش ملی هنرهای آئینی سنتی همزمان با نوزدهمین همایش سالانه هنرهای آئینی سنتی لرستان به میزبانی خرم‌آباد موافقت به عمل آمد.

رحمتی زمان برگزاری نخستین همایش ملی هنرهای آئینی سنتی را دی‌ماه سال جاری اعلام و تأکید کرد: نیمی از هزینه‌ی مصوب برای برپایی این همایش را اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تقبل خواهد کرد.

وی همچنین از برگزاری همایش منطقه‌ای مرشد خوانی و همایش منطقه‌ای هوره و موره به ترتیب به میزبانی کانون آئینی سنتی لرستان و الشتر به عنوان دیگر مصوبات این نشست یاد کرد و خاطر نشان ساخت: برای برگزاری این همایش نیز قول مساعدت و همکاری همه جانبه به هیأت مدیره کانون‌های آئینی سنتی لرستان داده شده است.

رحمتی اعلام کرد: در این راستا طی روزهای آتی حاضران در این نشست هم‏اندیشی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان دیدار می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.