جوین- نانوایان شهرنقاب واتحادیه نانوایان شهرستان جوین از عدم مصرف نان سبوس دار توسط مردم گلایه مند هستند.

گلایه نانوایان نقاب از عدم مصرف نان سبوس دار توسط مردم

اصغر جغتایی یکی از نانوایان شهر نقاب در گفت و گو با خبرنگار قدس انلاین گفت: مردم باید بدانند که تغییر رنگ در این نوع نان به دلیل افت کیفیت آن نیست بلکه به دلیل بالا رفتن درصد سبوس موجود در آن است.  

وی با گلایه از اینکه در روزهای اخیر اقدام به پخت نان کامل باسبوس هفت درصد کردم، گفت: ولی متاسفانه قالب مشتریانم را از دست داده ام.

این نانوا اضافه کرد:چون رنگ نان سبوس دار قهوه ای است مردم علاقه ای نشان نمی دهند به همین دلیل در کل شهرستان جوین فقط ۳ یا ۴ نانوایی اقدام به پخت نان با آرد سبوس دار کامل می کنند.  

نانوای دیگری گفت: اتفاقا پخت نان سبوس دار سخت تر از نان های غیرسبوس داراست.  

محمد اکرادی اظهار داشت: ولی رویکرد مردم به نان های غیرسبوس دار است و عوارضی هم برای سلامتی مردم دارد.  

حسن عباسی مسئول اتحادیه نانوایان شهرستان جوین نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:‌ برای تهیه نان با سبوس کامل نه مردم اقبال نشان می‌دهند ونه کارخانه‌های تولید آرد همکاری می‌کنند.

وی با انتقاد از اینکه برای تحویل آرد با سبوس ۷ درصد کارخانه های آرد و سایر متولیان امر همکاری نمی کنند، افزود: این  نانوایی ها هم که در شهرستان اقدام به پخت نان با سبوس کامل می کنند خودشان به هر کیسه آرد سفید ۴ کیلوسبوس اضافه می کنند.  

عباسی تصریح کرد :صنف نانواها به حال خود رها شده اند و حدود ۴ سال است که با افزایش مبلغ هزینه‌هایی چون پول کارگر و سوخت وآب و برق و غیره قیمت نان را به همان قیمت سال ۹۳ عرضه می‌کنیم.

لازم به توضیح است که برخی نانوایی های این شهر در نصف روز اقدام به پخت نان سبوس دار می کنند در صورتی که تقاضای برای نان سبوس دار باشد تمام روز را نان سبوس دار تولید می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.