نتایج اولیه انتخابات زودهنگام پارلمانی اتریش که بر اساس اولین پیش بینی ها بلافاصله بعد از بسته شدن شعب اخذ رای اعلام شد، شکست سختی را برای حزب صدر اعظم این کشور نشان داده و حاکی از پیروزی چشمگیر حزب افراطی است.

پیشتازی حزب وزیر خارجه اتریش در انتخابات/حزب افراطی در جایگاه دوم

به گزارش قدس آنلاین، انتخابات پارلمانی زودهنگام اتریش که از صبح امروز آغاز شده بود در ساعت ۵ به وقت محلی (۶:۳۰ به وقت تهران) پایان یافته و بر اساس اولین نتایج اعلام شده توسط  رسانه "او آر اف"  حزب مردم "سباستین کورس"، وزیر امور خارجه اتریش با کسب ۳۰.۲ درصد آراء به عنوان قدرتمندترین حزب به پارلمان راه یافت. حزب  راست افراطی آزادی اتریش نیز در جایگاه دوم قرار گرفته و ۲۶.۸ درصد آراء را کسب کرد.

حزب سوسیال دموکرات صدر اعظم فعلی اتریش نیز که تا به حال قدرتمندترین حزب در پارلمان بود با کسب ۲۶.۳ درصد آراء در جایگاه سوم قرار گرفت. دیگر احزاب  کوچک اتریش نیز هر کدام بین ۴ تا ۵.۵ درصد آراء شهروندان را کسب کردند.

تا به حال یک دولت ائتلافی بزرگ از حزب مردم و حزب سوسیال دموکرات بر اتریش حکومت می کرد و کریستین کرن، رئیس حزب سوسیال دموکرات اتریش صدر اعظم این کشور بود.

  دولت ائتلافی اتریش متشکل از حزب چپ میانه سوسیال دموکرات و حزب محافظه کار راست میانه 'مردم' قرار بود تا سپتامبر سال ۲۰۱۸ به کار خود ادامه دهد، اما پس از ماه‌ها مجادله، چند ماه پیش حزب مردم در پی استعفای 'رینولد میترلینر'؛ 'سباستین کورتس' وزیر امور خارجه اتریش را به عنوان رئیس جدید این حزب معرفی کرد. سباستین کورس نیز خواستار برگزاری انتخابات مجدد شد.

اتریش در نیمه دوم سال ۲۰۱۸ ریاست ریاست دوره‌ای بر اتحادیه اروپا را بر عهده خواهد گرفت. بنابراین ورود یک حزب افراطی مخالف با اروپا به دولت ائتلافی آینده اتریش می تواند دردسرهای زیادی را برای قاره سبز ایجاد کند و احتمالا این اتحادیه را در مسیر اصلاحات گسترده ای قرار خواهد داد.

در انتخابات شورای ملی دور قبل در سال ۲۰۱۳ حزب سوسیال دموکرات ۲۶.۸ درصد آراء، حزب مردم اتریش ۲۴ درصد و حزب افراطی آزادی اتریش هم ۲۰.۵ درصد آراء شهروندان را کسب کرد.

همچنین آمارها حکایت از شرکت بالای شهروندان اتریشی در این انتخابات دارد. بر اساس نتایج اولیه انتخابات زودهنگام شورای ملی اتریش به احتمال زیاد "سباستین کورس" ۳۱ ساله صدر اعظم جدید اتریش شده و حزب افراطی آزادی اتریش نیز به دولت ائتلافی راه می یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.