زنجان- معاون استاندار زنجان از احداث نواحی صنعتی کوچک در روستاهای بزرگ خبر داد و گفت: کارگاه‌های کوچک در روستاهای استان زنجان ایجاد می‌شود.

کارگاه‌های کوچک در روستاهای استان زنجان ایجاد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جواد رحمتی امروز در همایش تبیین نقش و اهمیت روستا تعاون اظهار داشت: چهار سطح در راستای سیاست‌های اشتغال روستاییان پیگیری می‌شود که بخش نخست آن به متقاضیان اشتغالزایی با ارائه تسهیلات اختصاص دارد.

وی ایجاد کارگاه‌های کوچک با تسهیلاتی که در اختیار دهیاری‌ها قرار می‌گیرد را از دیگر سیاست‌های اشتغال روستاها خواند و گفت: این کارگاه‌ها با توجه به ظرفیت روستاها و توان نیروی انسانی آن‌ها ایجاد می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان ایجاد نواحی صنعتی کوچک در روستاهای بزرگ را از دیگر برنامه‌های اشتغال پایدار روستاها عنوان کرد و افزود: به عنوان مثال جای صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در طارم خالی است و با ایجاد نواحی صنعتی این ظرفیت‌ها تقویت می‌شود.

این مسئول ابراز کرد: با هدایت اعتبارات عمرانی برای تکمیل زیرساخت‌های اشتغال روستاییان در قالب کمک‌های فنی و اعتباری بخش توسعه پایدار دنبال می‌شود.

رحمتی با اشاره به اینکه یک سوم معادل 35 درصد جمعیت استان را روستاییان تشکیل می‌دهند بیان کرد: نگاه توسعه‌ای به روستاها تنها به برطرف کردن محرومیت و ایجاد زیرساخت‌های اولیه معطوف بوده اما بررسی‌های تحلیلی بیانگر آن است که باید در این نوع نگاه تجدید نظر کرد.

وی با اشاره به اینکه تعریف ظرفیت‌های جدید اشتغال در روستاها مغفول مانده است ابراز کرد: اشتغال در روستاها به طور عمده به کشاورزی، دامداری و فعالیت‌های وابسته به آن‌ها متمرکز شده که به مرور زمان و با تقسیم اراضی نیز با مشکل مواجه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به اینکه مسئله آب در روستاها به تهدیدی تبدیل شده که حتی برای تأمین آب شرب و بهداشتی نیز مشکل وجود دارد عنوان کرد: زنگ خطری در این حوزه به صدا درآمده و تکیه زیاد به بخش کشاورزی صحیح نیست.

وی به تقویت اقتصادی روستاها تأکید کرد و افزود: باید ضمن تعریف متولی واحد برای روستاها، در کنار خدمات زیربنایی شغل‌های متناسب با توانمندی آن‌ها شناسایی و تعریف شود و بازاریابی و پشتیبانی از محصولات تولیدی انجام شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.