یزد - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، خواستار اجرای بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در خصوص اعمال سود سپرده های بانکی شد.

بخشنامه بانک مرکزی در خصوص اعمال سود سپرده بانکی باید اجرا شود

به گزارش قدس آنلاین ، علی نمازی  در نشست مدیران استانی دستگاههای تابعه وزارت اقتصاد اظهارداشت : در این بخشنامه بر اجتناب از رقابت های ناموجه بین بانک ها و موسسات اعتباری در جذب سپرده ها تاکید شده است.

وی افزود: بر اساس این بخشنامه که از ۱۱ شهریورماه لازم الاجراست بانک ها و موسسات اعتباری موظفند نرخ سودعلی الحساب سپرده های سرمایه گذاری مدت دار یک ساله حداکثر ۱۵ درصد و سپرده های کوتاه مدت را حداکثر ۱۰ درصد محاسبه و رعایت کنند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد با بیان اینکه نرخ تورم به حدود ۱۰ درصد کاهش یافته گفت: از شبکه بانکی به عنوان تامین کننده های مالی اصلی و اساسی تولید انتظارمی رود با اجرای دقیق سیاست های پولی کشور و پایبندی به آن ها، زمینه رونق تولید و ایجاد اشتغال را در کشور فراهم آورند و از این رهگذر، نقش خود را در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

بخشنامه بانک مرکزی به مدیران همه بانک های دولتی استان ابلاغ شده است

مدیر شعب بانک ملی و دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان یزد هم در این نشست گفت: بخشنامه بانک مرکزی به مدیران همه بانک های دولتی استان ابلاغ شده است و از آنها می خواهیم با اجرای آن گزارش اقدامات انجام شده را به کمیسیون هماهنگی بانک های استان ارسال کنند.

محمد رضایی  گفت: یکی از ارکان مهم قانون بانکداری بدون ربا، مشارکت فعال بانک ها و موسسات اعتباری در سود و یا زیان فعالیت های تولیدی و خدماتی جامعه است تا از این رهگذر، نهاده بسیار مهم سرمایه در خدمت رشد و بالندگی اقتصاد قرار گیرد.

وی افزود: حمایت از تولید و ایجاد اشتغال که یکی از اهداف بسیار مهم در بانکداری بدون ربا است،‌ جز با کاهش هزینه های تامین مالی تولید و نهاده سرمایه،‌ امکان پذیر نیست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.